    From: "Grzegorz L." <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwrot zakupinego produktu
    Date: Mon, 30 Sep 2002 09:30:59 +0200
    Sender: g...@p...onet.pl@w3cache.spss.pl

    Na każdy produkt przysługuje ci 1-roczna rękojmia.
    Możesz złożyć reklamację, tylko powiedz, że na zasadach rękojmi.
    Gwarancja nie jest Ci potrzebna - chyba, że jest dłuższa niż 1 rok - wówczas
    po upływie roku, gdy wygasa rękojmia, można dalej reklamować towar
    korzystając z gwarancji.

    I teraz co co przysługuje:
    - możesz zażądać, aby przyjęli zwrot monitora i oddali Ci kasę, chyba że
    wymienią Ci bezzwłocznie ten monitor na taki sam, wolny od wad;
    - jeżeli wada jest widoczna, powinni to załatwić na miejscu;
    - zawsze mogą powiedzieć, że chcą skierować sprawę do rzeczoznawcy - wówczas
    musisz poczekać na 21 dni; pozostaw im swoje dane adresowe i niech Cię
    powiadomią o załatwieniu reklamacji na piśmie (nie na telefon!);
    - jeżeli uznają reklamację to: (1) albo niech natychmiast wymienią monitor
    na nowy lub (2) niech Ci zwrócą kasę za niego;

    Pamiętaj, nie mają prawa zmusić Cię do zgody na naprawę monitora.

    Zajrzyj po szczegóły na http://www.federacja-konsumentow.org.pl
    Poszujaj też w archiwum lisy - było dużo o rękojmi ...

    W każdym razie gwarancja nie jest Ci do niczego potrzebna! Musiszy tylko
    składając reklamację na zasadach rękojmi udowodnić, że kupiłeś u nich
    sprzęt. Może to być paragon, wydruk z katrty (jeżeli płaciłeś kartą) lub po
    prostu zeznania świadków (jeżeli nie masz paragonu, a ktoś z tobą był przy
    zakupie).

    Pozdrawiam,
    Grzegorz