    From: "Tomaszek" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwrot weksli po skończonej umowie
    Date: Thu, 26 Apr 2012 13:58:14 +0200

    news:jnbbbm$ci$1@inews.gazeta.pl...

    > Sam pisałeś, że PW tego nie reguluje.

    Nie, nie napisałem tak.
    Napisałem jedynie, że "i szczerze mówiąc prawo wekslowe też chyba nie mówi,
    że to ja mam prosić o zwrot"

    > I faktycznie nie reguluje :) Zatem o "zobowiązaniu" do zwrotu nie możemy
    > mówić.

    W takim razie czy RL ma prawo przetrzymywać weksle, skoro umowa, do której
    te weksle były zabezpieczeniem, została już zakończona? W deklaracji nie ma
    niestety słowa o tym, co się dzieje z wekslami po zakończeniu umowy, ale w
    innych tego typu przypadkach remitent zawsze sam zwracał weksle łącznie z
    informacją o zakończeniu umowy (np. kredytowej czy gwarancji) i nie było
    konieczności wysyłania do niego jakichkolwiek wniosków.
    Dlatego się zastanawiam - łaskę mi robią, bo faktycznie nie muszą oddawać
    czy raczej muszą, ale wymyślili sobie jakąś zbędną papierologię.

    > A co Ci z takiego "zniszczenia" przyjdzie? :)
    > http://www.remitent.pl/weksel-in-blanco-pozwolic-na-
    komisyjne-zniszczenie-czy-odebrac/2349

    Chodzi o to, że nie chcę, by ten weksel istniał. Teraz o tym pamiętam, potem
    może mi to z głowy wylecieć. Oczywiście zwrot jest lepszy, ale jeśli
    zagwarantują mi, że został zniszczony i prześlą taką informację, to mi
    wystarczy.