  • 1. Data: 2002-12-17 19:37:43
    Temat: Zwrot towaru/zegarek
    Od: "LojEr" <l...@t...net.pl>

    Witam,
    Może Ktoś się oreintuje jaka jest mozliwość zwrotu zakupionych rzeczy? Tzn.
    kupiłem sobie zegarek, warty klika tysięcy, ale na drugi dzień znudził mi
    się i chcę go zwrócić. Czy jest taka mozliwość, czy sprzedawca może, albo
    powinien, go przyjąć? Jak jest z bizuterią w takich sytuacjach, bo wg. mnie
    zegarek to biżuteria.

    Pozdrawiam,
    LojEr.

  • 2. Data: 2002-12-17 19:43:14
    Temat: Re: Zwrot towaru/zegarek
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "LojEr" <l...@t...net.pl> wrote in message
> [...]
    > się i chcę go zwrócić. Czy jest taka mozliwość, czy sprzedawca może, albo
    > powinien, go przyjąć? Jak jest z bizuterią w takich sytuacjach, bo wg.

    jeśli kupiłeś (nie w sprzedaży wysyłkowej) to towar jest twój i sprzedawca
    nie ma obowiązku przyjąć zwrotu.
    kodeks cywilny

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 3. Data: 2002-12-17 20:03:59
    Od: "LojEr" <l...@t...net.pl>

    Możesz podać mi podstawę prawną, art. k.c.?
    Wielkie dzięki!

  • 4. Data: 2002-12-17 20:58:34
    Od: f...@p...onet.pl

    > Możesz podać mi podstawę prawną, art. k.c.?
    > Wielkie dzięki!

    Dokonujac zakupu została zawarta umowa kupna-sprzedaży.Do roku 1995 istniała
    możliwość odstąpienia od umowy do 5 dni. Obecnie prawo nie przewiduje takiej
    możliwości. Odstąpienie od umowy bez podania przyczyn może mieć miejsce
    wyłącznie, jeżeli strony umowy postanowią tak przy jej zawieraniu. Nie ma
    żadnego przepisu dotyczącego możliwości odstąpienia od umowy w określonym
    terminie. Nie istnieje podstawa prawna która reguluje zwrot towaru niewadliwego
    zakupionego bezpośrednio w sklepie, ale nie istnieje też przepis, który by tego
    zabraniał. Przyjęcie towaru z powrotem, jest dobrą wolą sprzedawcy (nie musi
    tego robić). W dobrych firmach tworzone są programy 'bezpieczne zakupy', które
    umożliwiają klientom zwrot towaru w terminie od 3-14 dni od daty zakupu !!

    Coraz częściej dokonujemy zakupów za pomocą środków porozumiewania się na
    odległość. Wykorzystujemy internet, faks, telefon, druki zamówień dołączanych
    do gazet, katalogi, listy seryjne z ofertami zakupu. Mamy wówczas do czynienia
    z umową zawieraną na odległość. Różni się ona od zwykłej umowy zakupu rzeczy
    lub usługi tym, że nie mamy do czynienia z jednoczesną obecnością stron, gdyż
    zawarta została przy użyciu środka porozumiewania się na odległość. Konsument
    zyskuje jednocześnie dodatkowe uprawnienie, odstąpienia od umowy w terminie 10
    dni. Prawo to wynika z ustawy „o ochronie niektórych praw konsumentów oraz
    odpowiedzialności za produkt niebezpieczny”, z 2.03.2000r. Odnosi się to jednak
    tylko do umów zawieranych z przedsiębiorcą, który prowadzi działalność
    gospodarczą tylko przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość.

  • 5. Data: 2002-12-17 21:24:51
    Od: "Alex" <a...@w...pl>

> [...]
    tego
    > zabraniał. Przyjęcie towaru z powrotem, jest dobrą wolą sprzedawcy (nie

    Wlasnie niedawno przerabialem sytuacje zwroty/wymiany w The Athlete's Foot.
    Wina blednego zakupu lezala po obu stronach. Sprzedawczyni podajac mi kurtke
    nie powiedziala, ze jest rozmiar mniejsza niz taka sama w innym kolorze,
    ktora
    mierzylem wczesniej, wiec nie zmierzylem jej zbyt dokladnie. Przy kasie juz
    sie
    zorientowalem, ze jest to mniejszy rozmiar, ale pomyslalem, ze skoro ja
    mierzylem
    to jest OK. Nie bylo, rekawy byly w sam raz, ale po zapieciu okazala sie za
    waska.
    Chcialem wymienic na wiekszy rozmiar, ale nie bylo ani w tym ani w innych
    sklepach
    tej sieci. Nie chcieli mi zrwrocic pieniedzy, a nawet chcieli mi wymienic na
    XL z metka
    z L. Sprzedawca nie wykazal dobrej woli i nie zgodzil sie na zwrot
    (dzwonilem do szefa).
    W koncu wymienilem na inna kurtke.

    Dzis w sklepach w ktorych bylem pytalem o mozliwosc zwrotu towaru.
    Nigdzie sie nie zgadzali, jedynie w "Zibi" (z zegarkami wlasnie) pan
    zaproponowal,
    ze moze sprzedac na probe, na przyklad na jeden dzien, jesli mi sie spodoba
    wtedy wystawia paragon. Teraz na dzien dobry sie pytam o mozliwosc zwrotu
    albo zakupu na probe. Nigdy nic nie wiadomo. Moim zdaniem powinna byc
    mozliwosc zwrotu towaru przynajmniej w ciagu 24 godzin od daty zakupu.
    Wychodzi na to, ze hipermarkety sa fajne bo mozna zwracac towar :)

    Alex

  • 6. Data: 2002-12-18 07:51:46
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Alex" <a...@w...pl> napisał w wiadomości news:8785-

> [...]
    > mozliwosc zwrotu towaru przynajmniej w ciagu 24 godzin od daty zakupu.
    > Wychodzi na to, ze hipermarkety sa fajne bo mozna zwracac towar :)

    Każdy kij ma dwa końce. Kupując zegarek za pare tys. zł nie chciałbym
    trafić na egzemplarz, ktry ktoś nosił przez 2 tygodnie i mu sie nie
    spodobał.

    BaLab

  • 7. Data: 2002-12-18 08:17:45
    Od: "Alex" <a...@w...pl>

    > Każdy kij ma dwa końce. Kupując zegarek za pare tys. zł nie chciałbym
    > trafić na egzemplarz, ktry ktoś nosił przez 2 tygodnie i mu sie nie
    > spodobał.
    Ale nikt nie mowi tu o takich dlugich okresach. 1-2 dni powinno
    wystarczyc na zapoznanie sie z towarem i podjecie decyzji.

    Alex

  • 8. Data: 2002-12-18 11:30:16
    Od: "Jarek Dyrkacz" <j...@a...net.pl>

    > Ale nikt nie mowi tu o takich dlugich okresach. 1-2 dni powinno
    > wystarczyc na zapoznanie sie z towarem i podjecie decyzji.

    Ale wtedy ten zegrae mogloby nosic przed toba jesze 5 innych osob? A jak byc
    to rozwiazal w przypadku butów, bielizny? Chciałbyś nosić buciki ktor
    poprzednio nie spodobaly sie dwom klientom?

    pozdrawiam
    Jarek