  • Data: 2010-01-09 22:03:55
    Temat: Re: Zwrot towaru w ciągu 10 dni a dokumenty
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 6 Jan 2010, Liwiusz wrote:

    > Nic sobie nie uzurpuję, sam kiedyś brałem fakturę z uwagi na jej większą
    > trwałość, ale od kiedy prowadzę DG, a wiem, że być może będę chciał korzystać
    > z praw konsumentów, to zadowalam się paragonem, aby później nie było
    > wątpliwości.

    Ale do braku takich wątpliwości wystarczy faktura VAT bez NIP, prawda?
    Wiem - standardowe "program nie pozwala" ;P, ale to zmartwienie
    sprzedawcy, że taki kupił :]

    > Póki co nie ma jeszcze w zwyczaju, aby przy fakturze sprzedawcy
    > pytali (i robili odpowiednią notkę na fakturze) "czy kupuje Pan ten towar
    > w celu zarobkowym/zawodowym

    Ano nie ma, co racja to racja :)
    Z drugiej strony, jak nie "konsumenckość", to wchodzi rękojmia, a równie
    rzadko "detaliczny" sprzedawca wprowadza zastrzeżenia (więc wchodzą
    ustawowe).

    pzdr, Gotfryd