  • Data: 2007-05-05 07:55:21
    Temat: Re: Zwrot towaru bez podania przyczyny..
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Debowski napisał(a):

    > Ja wyjaśnię. To był zapewne żart. Miał on być oparty na popularnym
    > rozumieniu okreslenia "zwrot towaru". W takim rozumieniu, zwrot towaru
    > polega na oddaniu zakupionego przedmiotu ale też odebraniu gotówki. Tak to
    > wszyscy rozumieją. Kolega Jotte, który za waszą sprawą wychodzi mi tu z
    > kf'u chciał was oświecić i pokazac wam, że formalnie to określenie oznacza
    > jedynie (lub również) "odniesienie towaru do miejsca zakupu" co wcale nie
    > implikuje odebrania gotówki. Zapewne się zgodzicie, że nie ma podstawy
    > prawnej zabraniającej odniesienia towaru do miejsca zakupu czyli z pewnymi
> [...]

    Ma to niekiedy swoje uzasadnienie prawne. Na przykład konsument ma
    możliwość zwrotu zakupionych opakowań wymiennych do każdego punktu,
    który produkty w takich opakowaniach sprzedaje. A sprzedawca ma
    obowiązek taki zwrot przyjąć. Ale uwaga: z tego nie wynika obowiązek
    zwrotu zapłaconej kaucji za opakowanie. Czyli mamy tutaj sytuację ze
    zwrotem w rozumieniu "Jotte'a".

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz