    From: "Mica" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwrot "przed komisją"
    Date: 17 Nov 2005 18:46:52 +0100

    Z jakiego paragrafu zostałoby wszczęte to dochodzenie? Z artykuł 271
    § 1 kk. wynika, że jest przestępstwem, gdy poświadczenia nieprawdy
    dokona funkcjonariusz publiczny. Jest też tam lub inna osoba uprawniona
    wystawiająca dokument mający znaczenie prawne. Więc muszą zajść
    drugi warunek, ma to być dokument mający znaczenie prawne. Dla mnie
    rozumienie takiego dokumentu o znaczeniu prawnym jest niejasne. Bo
    co jest takim dokumentem, a co nie jest na uczelni.

    Nie mniej ciekawa jest jedna rzecz, wydawała mi się, że nie podlega
    interpretacji: Jeżeli regulamin studiów stanowi, że egzamin składa
    się przed komisją składającą się z 3 do 5 nauczycieli akademickich,
    to czy ta komisja może być częściowo honorowa? To znaczy, nazwiska
    komisji są wyszczególnione w protokole z egzaminu, a te osoby fizycznie
    nie muszą uczestniczyć w egzaminie. To znaczy jest 5 nazwisk na
    protokole, a fizycznie 3 osoby prowadzą egzamin. Chodzi o zwrot "przed
    komisją", który jest dla mnie od tej sprawy ciekawy sam w sobie.

    Chodzi tutaj, że w myśl ministerstwa, aby egzamin miał rangę i wagę,
    conajmniej 2 nauczyciele akedemiccy prowadzący egzamin, muszą mieć
    conajmniej stopień doktora habilitowanego. Dlatego dopisano dwóch
    profesorów, ale być może w myśl rozumienia "przed komisją" mogą oni
    być honorowymi uczestnikami, niejako patronatami komisji.

    W całości chodzi o kreatywne podpisywanie się, osoba, która nie była
    członkiem komisji, nie wyszczególniona w liście nazwisk komisji,
    podpisałą się, bo myślała, że nikt nie będzie sprawdzał, czy podpis
    pasuje do listy nazwisk komisji. Przewodniczący, profesor nie prowadził
    egzaminu, potem podopisywał hurtowo swój podpis na protokole.

    Pozdrwiam
    Mica