    From: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwrot nienależnie pobranych świadczeń
    Date: Tue, 9 Dec 2003 08:06:26 +0100

    Użytkownik "Yonnie" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:br2ul9$o4$1@inews.gazeta.pl

    > MOGŁABYM, gdyz jestem kobietą...

    To Ty wiedziałaś, a ja po nicku nie potrafiłem
    tego wywnioskować. :)

    > <Nienależnie pobrane świadczenia>
    > [....................]

    Bardzo ładnie z tym tylko, że to dotyczy świadczeń
    pieniężnych z *ubezpieczenia społecznego* którymi
    jest - emerytura, renta i zasiłki. Alimenty nie są
    takim świadczeniem i są wypłacane z Funduszu
    Alimentacyjnego, a ZUS jest tylko jego *dysponentem*
    Można prosić o umorzenie gdyż art. 17 ustawy o tym
    funduszu z dnia 18 lipca 1974 r. mówi:

    "Zakład Ubezpieczeń Społecznych może w szczególnie uzasadnionych
    wypadkach umorzyć należności funduszu alimentacyjnego od osób
    zobowiązanych do alimentów oraz od osób, które bezpodstawnie
    pobrały świadczenia z tego funduszu."

    , ale nie licz na przedawnienie.

    Jeśli gdzieś znajdziesz przepis dotyczący *przedawnienia*
    *należnośći z Funduszu Alimentacyjnego* to proszę o link
    do tej rewolucyjnej ustawy gdyż same "wklejki" tekstu
    wyrwanego z szerszego kontekstu mogą brzmieć zachęcająco,
    ale dotyczyć mogą całkiem innego tematu.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    Drobne awarie nie istnieją, jeżeli miała jednak miejsce drobna awaria,