    From: "Yonnie" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwrot nienależnie pobranych świadczeń
    Date: Mon, 8 Dec 2003 23:40:55 +0100

    MOGŁABYM, gdyz jestem kobietą...

    <Nienależnie pobrane świadczenia>

    "Należności z tytułu nienależnie pobranych świadczeń ulegają przedawnieniu
    po upływie 5 lat,
    licząc od dnia uprawomocnienia się decyzji ustalającej należność. Bieg
    przedawnienia przerywa
    odroczenie terminu spłacenia należności, rozłożenie jej na raty albo każda
    czynność zmierzająca
    do ściągnięcia należności, jeżeli osoba, która pobrała nienależne
    świadczenie została o niej
    powiadomiona. W takim przypadku należność z tytułu nienależnie pobranego
    świadczenia
    ulega przedawnieniu po upływie 10 lat. W szczególnie uzasadnionych
    przypadkach Zakład
    Ubezpieczeń Społecznych może odstąpić od żądania zwrotu nienależnie
    pobranych świadczeń
    w całości lub w części."

    To z oficjalnych stron ZUSu i dotyczy świadczeń pobieranych z ZUSu,
    koleżanka napisała, że
    "kilkanaście dni temu przyszło z ZUS'u
    wezwanie o zwrot nienależnie pobranych świadczeń + odsetki" stąd moja rada.

    Yonnie