  • 1. Data: 2006-01-24 12:39:08
    Temat: Zwrot nadpłaty za energię elektryczną
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

    Pół roku temu elektrownia wprowadziła system płacenia za energię co 6 miesięcy i
    zaostało mi naliczone wg sredniego miesiecznego zuzycia no i wyszlo tak okolo
    100zl. Najgorzej, ze akurat te mieszkanie puste stalo przez pol roku i nie bylo
    zuzycia, a ja 600zl wtopilem w energie, ktorej nie zuzylem. Placilem, bo
    odcieliby. Teraz elektrownia nie chce mi oddac kasy, bo twierdzi, ze te nadplate
    uzna w kolejnych miesiacach rozliczeniowych, tylko, ze na nastepne pol roku
    wyliczyli po 15zl miesiecznie, wiec poczekam pare lat.

    Czy maja prawo przetrzymywac moja naplate? Jak ich zmusic doo ddania nadplaty.

  • 2. Data: 2006-01-24 12:44:18
    Temat: Re: Zwrot nadpłaty za energię elektryczną
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    kjvirtual napisał(a):
    > Czy maja prawo przetrzymywac moja naplate?

    Przeczytaj umowę i regulamin (jeśli jest).

    KG

  • 3. Data: 2006-01-24 16:38:01
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    > Przeczytaj umowę i regulamin (jeśli jest).

    O ile dobrze pamietam to podobna sytucja była z Plus GSM i sąd uznał, że to
    niedozwolona klauzula umowna.

  • 4. Data: 2006-01-24 16:43:17
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > O ile dobrze pamietam to podobna sytucja była z Plus GSM i sąd uznał, że
    > to niedozwolona klauzula umowna.

    13 października 2004 r. Sygn. akt XVII Amc 62/03 Sąd Okręgowy w Warszawie
    Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

    Postanowienie wzorca umowy uznane za niedozwolone:
    "W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji dotyczącej rachunku
    telefonicznego kwota podlegająca zwrotowi zostanie zaliczona na poczet
    istniejących lub przyszłych zobowiązań Abonenta".

    http://www.uokik.gov.pl/

  • 5. Data: 2006-01-24 16:49:45
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Heming napisał(a):

> [...]
    > telefonicznego kwota podlegająca zwrotowi zostanie zaliczona na poczet
    > istniejących lub przyszłych zobowiązań Abonenta".

    Tyle, że ten tryb wynika z przepisów - rozporządzenia w sprawie trybu
    postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać
    reklamacja usługi telekomunikacyjnej

    M.

  • 6. Data: 2006-01-24 16:54:02
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Heming napisał(a):
> [...]
    > telefonicznego kwota podlegająca zwrotowi zostanie zaliczona na poczet
    > istniejących lub przyszłych zobowiązań Abonenta".

    Tu chodzi o reklamację... Ale być może będzie to klauzula abuzywna,
    trzeba by jednak znać umowę.

    KG

  • 7. Data: 2006-01-24 17:44:04
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    kjvirtual wrote:
    > Pół roku temu elektrownia wprowadziła system płacenia za energię co 6 miesięcy i
    > zaostało mi naliczone wg sredniego miesiecznego zuzycia no i wyszlo tak okolo
    > 100zl.

    Mogłeś zadzwonić do elektrowni, i powiedzieć, że nikt nie mieszka i
    zuzycie energii bedzie male.
    Przeliczyliby ci wplaty.

    Jak znowu tam zamieszkasz, to oczywiscie kolejne wplaty zostana
    policzone jako bliskie zera.
    Nie pisz później, że masz niedopłatę i elektrownia kaze ci zaplacic 1000
    zł od razu i nie chce rozlozyc na raty.

    W tej chwili to zostalo ci piąć się w elektrowni po szczytach władzy, aż
    ktoś wreszcie podejmie decyzję,żeby ci tą kasę oddać.

  • 8. Data: 2006-01-24 19:43:42
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 24 sty o godzinie 13:39, na pl.soc.prawo, kjvirtual napisał(a):

    > Czy maja prawo przetrzymywac moja naplate? Jak ich zmusic doo ddania nadplaty.

    Nie, na twój wniosek mogą Ci zwrócić nadpłatę.
    Jeżeli nie wnioskujesz - to zostanie Ci zaliczona nadpłata na poczet
    przyszłych rachunków.
    Nie wiem skąd stukasz, co to za ZE - ale tutaj możesz trochę poczytać:
    http://www.stoen.pl/index.php?id=30

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 9. Data: 2006-01-25 06:56:02
    Od: AdamS <adam@ciach_ciach.webpark.pl>

    witek wrote:

    > Mogłeś zadzwonić do elektrowni, i powiedzieć, że nikt nie mieszka i
    > zuzycie energii bedzie male.
    > Przeliczyliby ci wplaty.

    ... i podać aktualny stan licznika. Nie robią z tym żadnych problemów
    przynajmniej u mnie.

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 10. Data: 2006-01-25 22:38:43
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    > Tyle, że ten tryb wynika z przepisów - rozporządzenia w sprawie trybu
    > postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać
    > reklamacja usługi telekomunikacyjnej

    Macieju, przewertowałem całe rozporządzenie:
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20042262291&type=2&name=D20042291.pdf
    i nie widzę tego, o czym piszesz :-(

    Piotr