  • Data: 2011-07-07 08:18:14
    Temat: Re: Zwolniony odchodzi i kasuje swoją pracę.
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    (07.07.2011 05:40), witek wrote:
    [...]
    > to sie kupy nie trzyma.
    >
    > bo albo to bylo umowa zlecenie i programista dostarczyl co mial
    > dostarczyc, albo było pracownikiem i kod źródłowy należy do pracodawcy.

    Kod źródłowy należy do pracodawcy w sensie praw majątkowych, ale to nie
    oznacza że pracownik po roku ma odgrzebywać w swoich prywatnych dyskach
    kod byłego pracodawcy. Tego kodu może w szczególności już nie mieć.

    Pewnie pracownik ten kod miał na swoim służbowym komputerze, czy ogólnie
    "gdzieś u pracodawcy". Być może że on nadal tam jest, albo był ale ktoś
    zrobił format+reinstall żeby przygotować stanowisko dla następnego
    pracownika.

    Znam przypadek z autopsji, kiedy firma ma jakiś pracujący system
    informatyczny, kluczowy dla działalności firmy. Jest 5 programistów
    którzy ten system utrzymują. 3 z nich odchodzi i co - tragedia. 2/3
    zasobów informatycznych firmy staje się terra incognita. Nikt nie wie
    jak to działa, gdzie są skrypty które to uruchamiają, gdzie jest kod
    źródłowy, do czego w ogóle służy tak czy inna baza.

    Pracodawca nie zadbał o to żeby była tworzona dokumentacja, to i
    zatrudnił kilku pracowników którzy pracowicie, w miarę potrzeb reverse
    engineerowali własne produkty firmy :).

    Dodam, że minęło kilka lat a w firmie nadal nie ma dokumentacji. I nadal
    są kawałki kodu znane tylko i wyłącznie ich twórcom.

    p. m.