  • 1. Data: 2006-03-18 13:10:11
    Temat: Zwolnienie lekarskie, kontrola z zakladu pracy
    Od: "ArteK" <a...@g...com>

    Mialem w pracy wypadek i przebywam na zwolnieniu lekarskim. Na
    zaswiadczeniu lekarskim mam zaznaczone ze moge chodzic. Pewnego
    dnia mialem kontrole z zakladu pracy i w tym czasie przebywalem
    przy samochodzie(chcialem odwiezc zone do lekarza). Kierownik zakladu
    pracy podczas kontroli
    stwierdzil, ze to jest niezgodne z prawem. Czy mial racje?

  • 2. Data: 2006-03-18 13:36:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    ArteK wrote:
> [...]
    > pracy podczas kontroli
    > stwierdzil, ze to jest niezgodne z prawem. Czy mial racje?

    Póki przestrzegasz zaleceń lekarza a samo zwolnienie nie jest fałszywe -
    takie "kontrole" to niedopuszczalne naruszanie prywatności.

  • 3. Data: 2006-03-18 13:56:57
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    Uzytkownik "ArteK" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    s.com...
> [...]
    > pracy podczas kontroli
    > stwierdzil, ze to jest niezgodne z prawem. Czy mial racje?
    Oczywiscie, ze nie.

    Jotte

    PS. Swego czasu bylem dosc mocno zaangazowany w rozstrzyganie tego typu
    spraw, czy móglbys podac jakies szczególy tej kontroli? To tylko moja czysta
    ciekawosc.

  • 4. Data: 2006-03-18 16:01:22
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Andrzej Lawa* wypowiedziała
    te słowa:

    > Póki przestrzegasz zaleceń lekarza a samo zwolnienie nie jest fałszywe
    > - takie "kontrole" to niedopuszczalne naruszanie prywatności.

    No nieprawda. Zastrzeżenie "może chodzić" obejmuje drobne sprawy domowe,
    nigdy nie jeżdżenie samochodem w jakchkolwiek sprawach.
    Pracodawca może kontrolować zwolnienie lekarskie pracownika
    samodzielnie, sporządzony protokół będzie podstawą do ew. działań wobec
    pracownika nadużywającego zasiłku chorobowego. W takiej sytuacji
    pracodawca może nawet zwolnić pracownika dyscyplinarnie, jeśli /"swoim
    zachowaniem pracownik przekreśla cele zwolnienia lekarskiego - jak
    najszybszy powrót do zdrowia i odzyskanie zdolności do wykonywania
    pracy, przez co narusza interes pracodawcy polegający na możliwości
    korzystania z pracy w pełni sprawnego fizycznie i psychicznie
    pracownika"/ (tak Sąd Najwyższy w wyroku z 11 czerwca 2003 r.; sygn. I
    PK 208/2).

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    ||| gsm: +48502defunk ||| JID: o...@j...org |||

  • 5. Data: 2006-03-18 16:14:25
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Olgierd wrote:

> [...]
    > korzystania z pracy w pełni sprawnego fizycznie i psychicznie
    > pracownika"/ (tak Sąd Najwyższy w wyroku z 11 czerwca 2003 r.; sygn. I

    Ale w takie sytuacji pracodawca chyba powinien byc powsciagliwy,
    poniewaz nie jest lekarzem i nie powinien wchodzic w lekarskie
    kompetencje czy pojscie do WC podchodzi albo pojscie do sklepu czy sie
    miesci. A aj mialem kiedys L4 typu "lezec i sie nie ruszac" ale trzeba
    bylo na zakupy isc do apteki czy sklepu to szedlem... A niby chodzic nie
    powinienem...

    ________________
    Gore, gore, gore!!! Horrory mniamusne, krwia ociakajace i oplywajace
    w bezsensownej sadystycznej nieraz przemocy. Dlaczego i co nas kreci
    w takich filmach, brutalnych, wrecz chorych? ... http://tiny.pl/md2f

  • 6. Data: 2006-03-18 16:18:01
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:3253446.tkOCmDCNE7@olgierd.org Olgierd
    <n...@n...problem> pisze:

    > No nieprawda. Zastrzeżenie "może chodzić" obejmuje drobne sprawy domowe,
    Co to są drobne sprawy domowe i jaki przepis je definiuje?

    > nigdy nie jeżdżenie samochodem w jakchkolwiek sprawach.
    Pomijając wątpliwość zawartą w pytaniu, które zadałem wyżej, to on nie
    jechał.
    On stał przy samochodzie - "mialem kontrole z zakladu pracy i w tym czasie
    przebywalem
    przy samochodzie".
    Czy zamierzał jechać to akurat nieważne.

    > Pracodawca może kontrolować zwolnienie lekarskie pracownika
    No, w każdym razie może próbować.

    > samodzielnie, sporządzony protokół będzie podstawą do ew. działań wobec
    > pracownika nadużywającego zasiłku chorobowego. W takiej sytuacji
    > pracodawca może nawet zwolnić pracownika dyscyplinarnie
    Pracodawca może to zrobić praktycznie zawsze. A potem wypowie się sąd pracy.

> [...]
    > korzystania z pracy w pełni sprawnego fizycznie i psychicznie
    > pracownika"/ (tak Sąd Najwyższy w wyroku z 11 czerwca 2003 r.; sygn. I
    Czy mógłbyś podać jakiś link do tego wyroku? Chciałbym przeczytać całość,
    poznać okoliczności, uzasadnienie.

    Jotte

  • 7. Data: 2006-03-18 16:33:55
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Jotte wrote:

    > Co to są drobne sprawy domowe i jaki przepis je definiuje?

    No jak to co? Isc siku, umyc naczynia, wyrownac trawnik na polu
    golfowym, umyc samochod ;)))

    W kontekscie tego "przy samochodzie" to nie wiem co bardziej szkodzi
    choremu - mycie samochodu, czy pojechanie nim do apteki czy do lekarza
    czy nawet do sklepu...

    ________________

  • 8. Data: 2006-03-18 16:35:53
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Jotte* wypowiedziała te
    słowa:

    > Co to są drobne sprawy domowe i jaki przepis je definiuje?

    Klauzula generalna, niedefiniowana normatywnie.

    > Czy zamierzał jechać to akurat nieważne.

    To prawda, założyłem, że do auta idzie się pojeździć. Ale mogę błądzić.

    > Pracodawca może to zrobić praktycznie zawsze. A potem wypowie się sąd
    > pracy.

    Wiesz co, jeszcze nie spotkałem się z sytuacją kiedy sąd pracy (SR)
    orzekłby ponad utrwalone orzecznictwo SN

    > Czy mógłbyś podać jakiś link do tego wyroku? Chciałbym przeczytać
    > całość, poznać okoliczności, uzasadnienie.

    Wyrok z 11 czerwca 2003 r., sygn. akt I PK 208/02. Może jest na stronie
    Sądu Najwyższego - ja to wygrzebałem z moich notatek (a to znów za
    "Rzepą" bodajże z lutego).

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    ||| gsm: +48502defunk ||| JID: o...@j...org |||

  • 9. Data: 2006-03-18 17:17:08
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:441C3673.B17AF02@gazeta.pl Hikikomori San
    <h...@g...pl> pisze:

> [...]
    > W kontekscie tego "przy samochodzie" to nie wiem co bardziej szkodzi
    > choremu - mycie samochodu, czy pojechanie nim do apteki czy do lekarza
    Z treści postu nie wynika, że on go mył. Ale mniejsza o to. Ja w ogóle nie
    rozumiem po co on podejmował na ulicy rozmowę z jakimiś osobami podającymi
    się za kontrolerów z zakładu pracy i spowiadał się im z tego co zamierza.
    Mógł chodzić, to zszedł do samochodu i nie musi się z tego nikomu tłumaczyć.
    Niemniej przykłady można mnożyć.
    Wykładowca przebywa na zwolnieniu z racji mechanicznego nadwyrężenia strun
    głosowych lub krtani, co jest typową przypadłością nauczycielską. Nie ma na
    zwolnieniu, że musi leżeć. Czyżby nie mógł w milczeniu prowadzić auta?
    Murarz złamał rękę. Jest na zwolnieniu ale nie musi leżeć. Czyżby to
    wykluczało wyjazd do rodziny do innego miasta?
    Itp., itd.

    Jotte

  • 10. Data: 2006-03-18 17:31:30
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:1738510.lyeOpt4oaM@olgierd.org Olgierd
    <n...@n...problem> pisze:

    > Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Jotte* wypowiedziała te
    > słowa:
    > Klauzula generalna, niedefiniowana normatywnie.
    Jak przeczytałem pojęcie KG jest zwrotem występującym na gruncie użycia w
    aktach normatywnych. W jakim akcie prawnym występuje to pojęcie? Wyrok sądu
    aktem normatywnym nie jest?

    > Wiesz co, jeszcze nie spotkałem się z sytuacją kiedy sąd pracy (SR)
    > orzekłby ponad utrwalone orzecznictwo SN
    To u nas jest instytucja precedensu?

    > Wyrok z 11 czerwca 2003 r., sygn. akt I PK 208/02. Może jest na stronie
    > Sądu Najwyższego - ja to wygrzebałem z moich notatek (a to znów za
    > "Rzepą" bodajże z lutego).
    Znalazłem, dzięki. Spory stopień uogólnienia. Wynika z tego, że najpierw
    trzeba udowodnić, że działania pracownika korzystajacego ze zwolnienia
    naruszały cel udzielenia zwolnienia (jak najszybszy powrót do stanu
    zdolności do świadczenia pracy). Wątpię aby dało się to udowodnić w
    przypadku stania przy samochodzie przez pracownika, który może chodzić.

    Jotte