    From: "Misiek" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwolnienie L4 czy mogłem pracować?
    Date: Thu, 23 Dec 2010 14:11:04 +0100

    news:4d133d68$0$2428$65785112@news.neostrada.pl...

    > Nie ma kar za niestosowanie się do zaleceń lekarza.

    Coz, widac nigdy sie na taka kontrole z ZUS-u nie natknelas. ja tak (co
    prawda juz w okresie kiedy to do ZUS-u nalezalo placenie chorobowego). czym
    to grozi? zawieszeniem wyplaty chorobowego (przynajmniej do czasu
    wyjasnienia sytuacji)

    > Swoją drogą, dostała przy wyjściu ze szpitala zwolnienia za cały okres
    > przebywania tam - z tego prawie za 4 tygodnie z OIOMu, gdzie leżałam w
    > stanie krytycznym w śpiączne - i zaznaczone "chory moze chodzić".
    > Taki żarcik lekarski pewnie.
    >
    > A na powazni, to jedyne zwolnienie, jakie widziałam, na którym było, że
    > chory powinien leżeć (powinien, nie musi) to była zagrożona ciąża.

    Widocznie malo na chorobowym bylas :-)
    Tak sie sklada ze moja zona pracuje w Sluzbie Zdrowia i cos wiecej na ten
    temat wie :-)

    > Nie zaznaczą. Nie maja gdzie zaznaczyć.
    >
    > i wyplate chorobowego (do 33 dni placi pracodawca, pozniej
    >
    > Bzdura.

    Bzdura? Hmmm poczytaj stosowne przepisy odnosnie wyplat chorobowego :-)
    http://www.zus.pl/default.asp?p=4&id=429

    http://kadry.infor.pl/kadry/ubezpieczenia/zasilki_i_
    inne_swiadczenia/porady/384082,kto_od_1_stycznia_201
    0_r_jest_uprawniony_do_wyplaty_zasilku_chorobowego_p
    o_zmianie_platnika_zasilku.html

    > wiec przy nastepnych chorobowych ten okres 33-to dniowy sie skraca
    >
    > I jeszcze jedna.

    > Nie będzie, jeżeli Pracodawca nie wyśle za pracownika RSA.

    > A gdzie było pierwszy raz?????????

    Powyzej :-)