    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwolnienia grupowe a cia
    Date: Sat, 22 Oct 2011 17:45:56 +0000 (UTC)

    Swiea wrote:

> [...]
    > niemożliw? do spełnienia, np. przeniesienie miejsca pracy o 200km
    > od miejsca zamieszkania pracownika i zasugerować, że jeżeli
    > pracownik się nie zgadza to mogę dogadać się w kwestii
    > wypowiedzenia umowy?

    > Co to znaczy "odpowiada kwalifikacjom"?
    > Pracownik musi mieć kwalifikacje do wykonywania danej pracy czy też
    > pracodawca musi zaproponować inną pracę ale odpowiednią do
    > kwalifikacji pracownika?
    >
    > Innymi słowy mówiąc - ten przepis jest po oto żeby nagle osobie
    > bez prawa jazdy nie kazano jeździć samochodem,

    Po to.

    > czy po to, aby
    > menedzerowi nie kazano grabić ogrodu?

    A po to już nie. W Kielcach była słynna sprawa, gdzie nowy kierownik
    jakiejś instytucji (państwowej) postanowił pozbyć się jakiejś
    kierowniczki. AFAIR zwolnić jej nie mógł bo była pod ochroną
    związkową (przewodnicząca bodajże, za założenie zwiazku ją
    chciał wywalić). Przeniósł ją na stanowisko "babci klozetowej".

    --
    Pozdro
    Massai