  • 1. Data: 2008-04-27 04:02:10
    Temat: Związek dorosłego z nieletnią
    Od: " " <b...@N...gazeta.pl>

    Witam!

    Ona 15 lat, on pełnoletni (powiedzmy że 20-50 lat). Co prawo mówi o takich
    związkach w kategoriach seksualnych? Art. 200 par. 1 kk nie ma tutaj
    zastosowania, więc takie związki są legalne?

    Pytam, bo usłyszałem ostatnio, że czynności seksualne między takimi osobami
    traktowane są przez prawo jak gwałt (nawet jeżeli nieletnia zgodziła się na
    nie, a nawet wykazała inicjatywę) i ścigane z urzędu.

    Pomijam kwestie moralne, bo one są oczywiste, chodzi mi jedynie o ocenę prawną.

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2008-04-27 09:57:37
    Temat: Re: Związek dorosłego z nieletnią
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    <b...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Witam!
    >
    > Ona 15 lat, on pełnoletni (powiedzmy że 20-50 lat). Co prawo mówi o takich
    > związkach w kategoriach seksualnych?

    Nic.
    Jak i w pozostałych "kategoriach".

  • 3. Data: 2008-04-27 10:54:13
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 27 Kwi, 06:02, " " <b...@N...gazeta.pl> wrote:
    > Pomijam kwestie moralne, bo one są oczywiste, chodzi mi jedynie o ocenę prawną.
    >
    > Pozdrawiam!

    Jesli ma skonczone to nie jest scigane z urzedu. Dopiero na jej
    wniosek.

  • 4. Data: 2008-04-27 11:38:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    jb pisze:

    > Nic.
    > Jak i w pozostałych "kategoriach".

    No, ślubu póki co nie będzie mogło być...

  • 5. Data: 2008-04-27 11:39:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    b...@N...gazeta.pl pisze:
> [...]
    > związkach w kategoriach seksualnych? Art. 200 par. 1 kk nie ma tutaj
    > zastosowania, więc takie związki są legalne?

    Jak najbardziej.

    > Pytam, bo usłyszałem ostatnio, że czynności seksualne między takimi osobami
    > traktowane są przez prawo jak gwałt (nawet jeżeli nieletnia zgodziła się na
    > nie, a nawet wykazała inicjatywę) i ścigane z urzędu.

    Gdzie słyszałeś? W maglu? ;->

    > Pomijam kwestie moralne, bo one są oczywiste,

    No, niektóre moherki strasznie się burzą na takie związki...

  • 6. Data: 2008-04-27 22:37:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "SzalonyKapelusznik" <s...@g...com> napisał w
    wiadomości
    e.googlegroups.com...

    Samo współżycie nawet na wniosek nieletniej ścigane nie jest. Ewentualnie
    ściganiu na wniosek podlega gwałt, ale tu juz wiek ofiary nie ma nic do
    rzeczy. W praktyce jedynie rodzice dziewczyny mogą podnosić zarzut
    zgwałcenia, ale jeśli sama dziewczyna będzie stała twardo na stanowisku, że
    do tego nie doszło, to grozi to opiekunom odpowiedzialnością z art. 234,
    238 lub 233 kk, w zależności od szczegółów.

  • 7. Data: 2008-04-27 23:29:13
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    Jesli ma skonczone to nie jest scigane z urzedu. Dopiero na jej
    wniosek.

    Primo "a" . Nie prawda. Jesli ma skoczone 15 lat i nie jest to gwałt lub
    inne wymuszenie seksualne, to prawo karne nie wkracza.

    Primo "b". Osoba majaca 15-18 lat nie moze zlozyc wniosku o sciganie - musi
    to zrobic jej przedstawiciel. No chyba, ze dziewucha uzyska przez slub
    pelonoletnosc po ukoczeniu 16 lat....

    Cezar