  • Data: 2014-04-09 17:36:25
    Temat: Re: Zus nie przyznał macierzyńskiego i chorobowego.
    Od: "Danusia" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "P.H.Klociuszek" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:53450435$0$2238$65785112@news.neostrada.pl...
    > erzy
    >

    > nie mogę zawiesić działalności - umowa z UP
    > wg prawa zapłacenie po terminie albo w za małej kwocie składki społecznej
    > z automatu wywala z ubezpieczenia chorobowego i tylko dobrą wolą jest
    > przywrócenie przez ZUS tego ubezpieczenia.

    No to wszystko jasne. W pierwszej wersji to zapłaciłaś składkę z chorobowym
    podstwowym, nie podwyższonym, tak ja to zrozumiałam. Teraz wynika ze
    zupełnie bez chorobowego, a w takim przypadku korekta nie wystarcza.
    No i o co tu chodzi? Będąc w zaawansowanej ciąży z pełną świadomością
    podpisałaś umowę z UP że będziesz pracowała w dniu porodu i po nim też, i że
    na czas uropu macierzyńskiego nie możesz zawiesić działalności gospodarczej.
    Teraz masz tego skutki. Niestety przekombinowałaś. A z tym chorobowym to
    gorzej już nie mogłaś, bo przecież mogłaś rozpocząć macierzyński na tydzień
    przed planowanym porodem, bez kombinacji z chorobowym i składkami.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.