    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zrzeczenie sie ryczałtu
    Date: Sat, 23 Feb 2002 00:06:13 +0100

    On Fri, 22 Feb 2002, Serwiz wrote:

> [...]
    >+ > Dzisiaj zlożyłem zgłoszenie do ewidencji dzialalności gospodarczej z datą
    >+ > rozpoczęcia działalności na dzien 1 marca. Mam zamiar rozliczac sie na
    >+ > zasadach ogólnych.[...]
    >+ > [...]Czy ten dzien rozpoczęcia działalności to w moim przypadku to
    >+ > 1 marca czy tez data wystawienia pierwszej faktury ?
    >+ >
    >+ > Sebasto
    >+ >
    >+ W/g dokumentów rejestracyjnych dniem rozpoczęcia działalności jest 1 marca i
    >+ ten termin się przyjmuje jako faktyczny.

    Stwierdzenie: wprowadzasz ludzia :) w błąd.

    Nie siej paniki :), grunt że nie zaczął wypisywać
    i przyjmować "na firmę" papierów.

    Zgłoszenie ewidencyjne jest pochodną nakazu z Kodeksu Handlowego
    ("nie można rozpocząć przed").

    Faktyczne rozpoczęcie DG może nastąpić PO, i w tym:
    - zgłaszasz je w US oraz ZUS
    - nie możesz wcześniej prowadzić DG, czyli "wykonywać".
    Są różne opinie czy można wcześniej dokonywać np. zakupów
    "na firmę" - IMHO nie, niektórzy sądzą inaczej (uwaga:
    ewentualny VAT jest poza konkursem, bo NA PEWNO musi
    być uzyskany po - lub razem z - rozpoczęciem !).
    Formalnie (IMHO) jeśli "coś robisz" (nawet bez zakupów,
    np. podpisujesz umowę wynajmu) to można się przyczepić.

    Ale NIE MUSISZ "rozpocząć działalności" w terminie, w którym
    masz na to pozwolenie (a taką rolę pełni "termin" z wpisu).

    Informuję że:
    - pytałem na grupie "podatki" (kiedyś)
    - przepytałem biuro podatkowe i US
    - zrobiłem jak wyżej (odstęp między rejestracją a "odpaleniem"
    ponad miesiąc)
    - i... rąbnąłem się w jednej deklaracji. Wezwanie, "podejrzany
    o..." wyjaśnienia, przy okazji szczegółowy opis (na piśmie
    co i jak) - przyjęty, bo wszystko zgodnie ze sztuką :) (poza
    moją pomyłką na "papierze" rzecz jasna).

    Sprawa bywa regularnie wałkowana na "*.*.podatki" -:)

    [...]
    >+ Pozdrowienia we własnym biznesie

    ...odemnie też :)

    >+ Serwiz