  • 1. Data: 2002-02-22 21:02:15
    Temat: Zrzeczenie sie ryczałtu
    Od: "Sebasto" <s...@w...pl>

    Witam

    Dzisiaj zlożyłem zgłoszenie do ewidencji dzialalności gospodarczej z datą
    rozpoczęcia działalności na dzien 1 marca. Mam zamiar rozliczac sie na
    zasadach ogólnych. Przeczytałem że domyślna formą rozliczen jest ryczałt
    ktorego można się zrzec w przypadku wyboru innej fomry opodatkowania. Owe
    zrzeczenie musi nastapic najpóżniej na dzien przed rozpoczęciem
    działalności. Czy ten dzien rozpoczęcia działalności to w moim przypadku to
    1 marca czy tez data wystawienia pierwszej faktury ?

    Sebasto

  • 2. Data: 2002-02-22 21:21:57
    Temat: Re: Zrzeczenie sie ryczałtu
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sebasto" napisał w wiadomości:
> [...]
    > [...]Czy ten dzien rozpoczęcia działalności to w moim przypadku to
    > 1 marca czy tez data wystawienia pierwszej faktury ?

    W/g dokumentów rejestracyjnych dniem rozpoczęcia działalności jest 1 marca i
    ten termin się przyjmuje jako faktyczny. Zrzeczenia się ryczałtu dokonujesz
    najpóźniej z dniem ostatniego lutego.

    Pozdrowienia we własnym biznesie
    Serwiz

  • 3. Data: 2002-02-22 21:40:38
    Od: "Sebasto" <s...@w...pl>

    > W/g dokumentów rejestracyjnych dniem rozpoczęcia działalności jest 1 marca
    > ten termin się przyjmuje jako faktyczny. Zrzeczenia się ryczałtu
    dokonujesz
    > najpóźniej z dniem ostatniego lutego.

    Czyli nieważne że wpis do ewidencji i regon dostane juz po tym terminie bo
    przecież czeka sie na jedno i drugie po 14 dni.
    Rozumiem że powyższe dokumenty nie są wymagane przez urząd skarbowy ?

    Sebasto

  • 4. Data: 2002-02-22 22:03:01
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

> [...]
    > przecież czeka sie na jedno i drugie po 14 dni.
    > Rozumiem że powyższe dokumenty nie są wymagane przez urząd skarbowy ?

    To trochę przeliczyłeś się z terminami. O ile dobrze pamiętam to przy
    zgłoszeniu w US potrzebny jest wpis do ewidencji (a dokładniej kopia).
    Trochę się to komplikuje ponieważ w US trzeba zgłosić konto bankowe związane
    z prowadzaoną działalnością a konto możesz założyć jak posiadasz wpis i w
    takiej sytuacji robi się bajzel bo przed 1 marca musisz zgłosić działalność
    w US a później będziesz musaił korygować zgłoszenie bo dojdzie kwestia
    konta.
    W zależności jaką masz zamiar prowadzić działalność to bez regonu nie będą z
    tobą rozmawiać a regon dostaniesz jak będziesz miał wpis do ewidencji.
    Papierkowa robota jest zarąbista i ja z tego względu zarezerwowałem sobie na
    to miesiąc czasu.

    Serwiz

  • 5. Data: 2002-02-22 23:03:05
    Od: "Sebasto" <s...@w...pl>

> [...]
    > tobą rozmawiać a regon dostaniesz jak będziesz miał wpis do ewidencji.
    > Papierkowa robota jest zarąbista i ja z tego względu zarezerwowałem sobie

    No to niestety dałem plame :( I to na samym początku. Strach pomylseć co
    bedzie dalej :|

    pozdr.

    Sebasto

    P.S.
    Moze ma ktoś jakies praktyczne wskazówki co powinienem teraz zrobic ?

  • 6. Data: 2002-02-22 23:06:13
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Feb 2002, Serwiz wrote:

> [...]
    >+ W/g dokumentów rejestracyjnych dniem rozpoczęcia działalności jest 1 marca i
    >+ ten termin się przyjmuje jako faktyczny.

    Stwierdzenie: wprowadzasz ludzia :) w błąd.

    Nie siej paniki :), grunt że nie zaczął wypisywać
    i przyjmować "na firmę" papierów.

    Zgłoszenie ewidencyjne jest pochodną nakazu z Kodeksu Handlowego
    ("nie można rozpocząć przed").

    Faktyczne rozpoczęcie DG może nastąpić PO, i w tym:
    - zgłaszasz je w US oraz ZUS
    - nie możesz wcześniej prowadzić DG, czyli "wykonywać".
    Są różne opinie czy można wcześniej dokonywać np. zakupów
    "na firmę" - IMHO nie, niektórzy sądzą inaczej (uwaga:
    ewentualny VAT jest poza konkursem, bo NA PEWNO musi
    być uzyskany po - lub razem z - rozpoczęciem !).
    Formalnie (IMHO) jeśli "coś robisz" (nawet bez zakupów,
    np. podpisujesz umowę wynajmu) to można się przyczepić.

    Ale NIE MUSISZ "rozpocząć działalności" w terminie, w którym
    masz na to pozwolenie (a taką rolę pełni "termin" z wpisu).

    Informuję że:
    - pytałem na grupie "podatki" (kiedyś)
    - przepytałem biuro podatkowe i US
    - zrobiłem jak wyżej (odstęp między rejestracją a "odpaleniem"
    ponad miesiąc)
    - i... rąbnąłem się w jednej deklaracji. Wezwanie, "podejrzany
    o..." wyjaśnienia, przy okazji szczegółowy opis (na piśmie
    co i jak) - przyjęty, bo wszystko zgodnie ze sztuką :) (poza
    moją pomyłką na "papierze" rzecz jasna).

    Sprawa bywa regularnie wałkowana na "*.*.podatki" -:)

    [...]
    >+ Pozdrowienia we własnym biznesie

    ...odemnie też :)

    >+ Serwiz

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-02-22 23:10:17
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Feb 2002, Sebasto wrote:
    [...]
    >+ Czyli nieważne że wpis do ewidencji i regon dostane juz po tym terminie bo
    >+ przecież czeka sie na jedno i drugie po 14 dni.

    W kwestii formalnej: jest pewna kolejność !
    1. "wpis do ewidencji"
    2. REGON i rejestracja w US (w teorii można równolegle, ale
    trzeba mieć cierpliwość albo uzyć poczty - opis był na
    *.podatki)

    >+ Rozumiem że powyższe dokumenty nie są wymagane przez urząd skarbowy ?

    "1." jest KONIECZNE. Inaczej złamałbyś Kodeks Handlowy :)
    A "2." konieczne nie jest, z tym że bez to USy marudzą.
    I NIE MUSISZ rozpocząc DG w terminie o który wystąpiłeś
    do Urzędu Miasta/Gminy.
    Poczytaj googlem archiwum *.podatki !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2002-02-22 23:13:50
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Feb 2002, Serwiz wrote:
    [...]
    >+ To trochę przeliczyłeś się z terminami. O ile dobrze pamiętam to przy
    >+ zgłoszeniu w US potrzebny jest wpis do ewidencji (a dokładniej kopia).

    Prawda.

> [...]
    >+ w US a później będziesz musaił korygować zgłoszenie bo dojdzie kwestia

    Bez przesady. Nie chcę rozpakowywać papierów ale to jest
    jakiś mały "update" -:) (NIE TRZEBA wypełniać całego zgłoszenia,
    "do konta" jest formularz z bodaj 20 pustymi miejscami na
    numery kont :)). Fakt, trzeba zwiedzić US, ale bez przesady...
    można przy jakiejś okazji :)

> [...]
    >+ Papierkowa robota jest zarąbista i ja z tego względu zarezerwowałem sobie na

    Dobrze gada. Ja wziąłem zapas na dwa i pół :)

    >+ Serwiz

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2002-02-22 23:15:39
    Od: "Sebasto" <s...@w...pl>

> [...]
    > moją pomyłką na "papierze" rzecz jasna).
    >
    > Sprawa bywa regularnie wałkowana na "*.*.podatki" -:)

    Dzieki bardzo za te nformacje bo już prawie mi sie odechciało wszelkiej
    działalności :)))))

    pozdr.

    Sebasto

  • 10. Data: 2002-02-23 18:22:42
    Od: FHM <m...@w...pl.itdinvalid>

    Sebasto napisał(a):

    > Czyli nieważne że wpis do ewidencji i regon dostane juz po tym
    > terminie bo przecież czeka sie na jedno i drugie po 14 dni.
    > Rozumiem że powyższe dokumenty nie są wymagane przez urząd
    > skarbowy ?

    Nie wiem, jak jest w Twoim miescie, ale w Warszawie REGON daja "od
    reki". Idziesz i dostajesz.