    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 7 Mar 2013 10:03:47 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Zrzeczenie się prawa do spadku i sprzedaż nieruchomości

    On Wed, 6 Mar 2013, witek wrote:

    > tez nad tym myslalem.
    >
    > W akcie notarialnym nie musi byc o tym ani slowa.

    Zgoda.

    > po prostu wspolna sprzedaz to i kasa wspolna i ani kupujacego ani notariusza
    > nie interesuje co sprzedajacy dalej z tą kasą zrobią

    A tu nie bardzo.
    O ile odpowiedzialność za przedmiot współwłasności co do zasady
    jest solidarna, to nie widzę podstaw do przyjmowania takiego
    założenia w przypadku pożytków, w tym przychodów ze zbycia.

    > Ale nie widze przeciwskazan, zeby juz w akcie notarialnym zapisac jakie sumy
    > wplywaja na czyje konta lub ile gotowki dostaja poszczegolne osoby.
    > I dobrze
    > by bylo zeby podzial byl taki jak proporcje współwłasnosci, aby US sie nie
    > mial czego przyczepic.

    Jak najbardziej.
    IMVHO nie będzie również problemem, jeśliby wpłata poszła na konto
    jednego ze sprzedających, pod warunkiem, że strony mają "papier"
    w którym sprzedający oświadczają że tymi pieniędzmi podzielą się jak
    należy (to z p. widzenia kupującego) i ew. schowają sobie kwitki
    dowodzące że tak zrobili (to z p. widzenia sprzedających), lub
    przynajmniej później nie pojawi się żaden "zgrzyt" i zeznania
    co do rozliczenia będą jednomyślne.

    > Natomiast jesli kupujacy przyniesie gotowke?
    > No coz kazdy bierze swoje i czesc.

    Ano.

    > No a jak sie chce byc bardziej papieski niz papiez

    :)

    pzdr, Gotfryd