eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoŻona kończy DG, mąż zaczyna DG - czy mogą sprzedać sobie towar!?!? › Re: Żona kończy DG, mąż zaczyna DG - czy mogą sprzedać sobie towar!?!?
    From: Mr Internet <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Żona kończy DG, mąż zaczyna DG - czy mogą sprzedać sobie towar!?!?
    Date: Fri, 18 Jan 2008 12:56:43 +0100

    Użytkownik Samotnik napisał:

    > Generalnie można sprzedać małżonkowi. Problem tylko jest w tym, że urząd ma
    > prawo dokonać własnej wyceny takiej transakcji, jeśli uzna, że nie była
    > rynkowa - tak w dużym uproszczeniu. Zarówno na gruncie VAT, jak i na
    > gruncie podatku dochodowego. Jak to zrobić, żeby sprzedać za cenę rynkową,

    Takie pytanie:

    Żona ma towaru za 5000 złotych netto. Sprzedaje mężowi za 6100 briutto.
    Placi od tego 1100 VAT.

    Mąż kupuje towar, placi zonie 6100, odlicza sobie 1100 VAT w VAT-7.

    A teraz, zona zamiast 5000 wycenia ze sprzedaje za 500 zł i placi 110 zł
    VAT. Mąż kupuje i odlicza 110 zł VAT.

    W obydwu przypadkach US dostaje tyle samo podatku
    a) +1100-1100=0
    b) +110-110=0

    Wiec w czym problem, zeby sprzedać nawet za symboliczną złotówkę?

    Zwlaszcza ze z dochodowym w sumie jest to samo, tu +19%, tam -19%

    Maz ma towar na magazynie, wiec nic nie znika...

    --
    Ja jestem Internet. Zanim Web 2.0 był jam jest. Stworzyłem posty.
    Stworzyłem flejmy. Stworzyłem tożsamości i miejsca przez nie