  • 1. Data: 2013-09-11 12:51:37
    Temat: Zobowiązanie do zapłacenia abonamentu
    Od: Jakec <j...@W...o2.pl>

    Hej!
    Osoba podpisuje umowę z operatorem na czas określony. Standardowa umowa na
    osobę fizyczną. W ramach umowy dostaje jakiś tam telefon.
    Abonament zobowiązuje się opłacać jej partner (i bierze aparat). Po jakimś
    czasie dochodzi do rozstania.
    Przez pewien czas wszystko jest ok, ale w końcu przychodzą pisemka od
    operatora, że abo nie zapłacone i wypowiadają umowę.
    Dziewczyna wyrównuje opłaty i umowa biegnie dalej.
    Były partner ma wszystko w d.... i nie zamierza ani dalej płacić
    abonamentu, ani zwrócić tego co ona zapłaciła, ani oddać telefonu.
    Jako, że jestem szczęśliwym człowiekiem, który nie miał do czynienia z
    sądami to nie wiem czy jest sens kierować sprawę na drogę cywilną?
    Są smsy, w których on zobowiązuje się odkręcić sprawę i zapłacić, są
    nagrania rozmów podobne...
    Wydaje mi się, że spokojnie można taką sprawę wygrać, bo w końcu to on nie
    wywiązał się z umowy pomiędzy nimi. Ale czy to opłacalne?

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski

  • 2. Data: 2013-09-11 14:15:04
    Temat: Re: Zobowiązanie do zapłacenia abonamentu
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Żeby wiedzieć co jest możliwe i opłacalne to do sytuacji którą opisałeś
    musisz zastosować jedną zasadę: Nie jest ważne co się wydarzyło, liczy
    się tylko to co można udowodnić.

  • 3. Data: 2013-09-11 17:52:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jakec wrote:
    > Hej!
    > Osoba podpisuje umowę z operatorem na czas określony. Standardowa umowa na
    > osobę fizyczną. W ramach umowy dostaje jakiś tam telefon.

    No i osoba jest za niego odpowiedzialna.

    > Abonament zobowiązuje się opłacać jej partner

    co to znaczy zobowiazuje sie.
    Podpisal takie dokuemnt u operatora, czy po prostu powiedzial jej
    ustnie, ze on bedzie placil?
    Jak to drugie to mozesz dalej o tym nie wspominac.

> [...]
    > operatora, że abo nie zapłacone i wypowiadają umowę.
    > Dziewczyna wyrównuje opłaty i umowa biegnie dalej.

    jej umowa jej obowiązek,

    > Były partner ma wszystko w d.... i nie zamierza ani dalej płacić
    > abonamentu,

    jak wyzej
    nie jego umowa wiec nie ma podstaw, zeby placil cokolwiek

    ani zwrócić tego co ona zapłaciła, ani oddać telefonu.

    wysoki sądzie dostałem w prezencie na urodziny.

    > Jako, że jestem szczęśliwym człowiekiem, który nie miał do czynienia z
    > sądami to nie wiem czy jest sens kierować sprawę na drogę cywilną?

    nie ma sensu,

> [...]
    > Wydaje mi się, że spokojnie można taką sprawę wygrać, bo w końcu to on nie
    > wywiązał się z umowy pomiędzy nimi. Ale czy to opłacalne?

    jej umowa wiec niech ją wypowie.
    lub zablokuje karte.

  • 4. Data: 2013-09-11 18:19:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jakec" <j...@W...o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie
    > wywiązał się z umowy pomiędzy nimi. Ale czy to opłacalne?

    Wezwać byłego partnera do wydania należącego do zainteresowanego telefonu,
    a po bezskuteczności żądania złożyć zawiadomienie o przywłaszczeniu i tyle.

  • 5. Data: 2013-09-11 19:26:00
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Wed, 11 Sep 2013 12:51:37 +0200, Jakec napisał(a):

    > Jako, że jestem szczęśliwym człowiekiem, który nie miał do czynienia z
    > sądami to nie wiem czy jest sens kierować sprawę na drogę cywilną?

    Z tego, co opisałeś, to nie bałdzo.

    > Są smsy, w których on zobowiązuje się odkręcić sprawę i zapłacić, są
    > nagrania rozmów podobne...

    "No przecież zapłaciłem ci za wszystko, spotkaliśmy się wtedy i wtedy, i
    dostałaś kasiorę do ręki".

    > Wydaje mi się, że spokojnie można taką sprawę wygrać

    Z naciskiem na "wydaje".

    Zablokować kartę SIM, oblizać się, zmądrzeć, nie brać na siebie czyichś
    zobowiązań.

  • 6. Data: 2013-09-11 21:30:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    >
    > Wezwać byłego partnera do wydania należącego do zainteresowanego
    > telefonu, a po bezskuteczności żądania złożyć zawiadomienie o

    nie mozna darowizny przywłaszczyc. przeciez mu dała. sasiedzi slyszeli.

  • 7. Data: 2013-09-11 22:03:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > nie mozna darowizny przywłaszczyc. przeciez mu dała. sasiedzi slyszeli.

    Mogłą go użyczyć, a nie darować. Z braku umowy należy uznać za prawidłowy
    ostatni stan możliwy do ustalenia, a przecież to ona nabyła telefon od
    operatora.

  • 8. Data: 2013-09-11 22:51:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > Mogłą go użyczyć, a nie darować.

    Mogła go też darować a nie użyczyć.

    > Z braku umowy należy uznać za
    > prawidłowy ostatni stan możliwy do ustalenia, a przecież to ona nabyła
    > telefon od operatora.

    Ostatni stan mozliwy do ustalenia to to, że mu darowała. sąsiedzi
    słyszeli jak mówiła.
    Co prawda dowodzić będzie musiał ten kto się pierwszy na fakt powoła.