  • 1. Data: 2011-07-21 07:33:59
    Temat: Zniszczenie sprzętu pracodawcy pod wpływem alkoholu a odpowiedzialność prawna
    Od: NEURON <2...@g...pl>

    Witam,
    moj znajomy mial wlasnie nieprzyjemna sytuacje na placu budowy.
    Jego pracownik, pracujac na budowie podczas rozladunku uszkodził
    samochod ciezarowy w dosc znacznym stopniu (kasacja auta). doznal także
    obrazen. Po przewiezieniu go do szpitala ze złamaniami i okaleczeniami,
    okazało się że pracownik był pod wpływem alkoholu. Wykonywał pracę na
    delegacji, co uniemożliwiało sprawdzenie jego stanu trzeźwości
    bezpośrednio przed rozpoczęciem pracy.
    1. Czy pracodawca może mieć z tego tytułu nieprzyjemności?
    2. Czy pracodawca w jakikolwiek sposób może ubiegać się o odszkodowanie
    z tytułu utraty sprzętu oraz ewentualnego zerwania kontraktu z firmą dla
    której pracował?

    Liczę na szybką odpowiedz
    Pozdrawiam
    NEURON

  • 2. Data: 2011-07-21 07:38:48
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2011-07-21 09:33, NEURON pisze:
    > 2. Czy pracodawca w jakikolwiek sposób może ubiegać się o odszkodowanie
    > z tytułu utraty sprzętu oraz ewentualnego zerwania kontraktu z firmą dla
    > której pracował?

    Ubiegać się może ale jak gościu nie ma nic to nic z niego nie
    ściągniesz. OC nic nie wypłaci jak koleś był nagrzany.

  • 3. Data: 2011-07-21 08:01:02
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.07.2011 09:38, PesTYcyD pisze:

    > Ubiegać się może ale jak gościu nie ma nic to nic z niego nie
    > ściągniesz. OC nic nie wypłaci jak koleś był nagrzany.

    O czym ty piszesz? Tzn. o jakiej polisie OC? Na tę ciężarówkę? Za
    zniszczenie tej ciężarówki? Nawet jakby był trzeźwy jak niemowlę to i
    tak by nie było żadnej wypłaty, bo przecież OC na pojazd obejmuje straty
    spowodowane _przez_ ten pojazd.

    I wątpię, żeby miał OC na siebie jako osobę, zresztą te polisy zwykle
    nie dotyczą szkód powstałych przy okazji wykonywania pracy zawodowej.

  • 4. Data: 2011-07-21 08:08:08
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (21.07.2011 09:33), NEURON wrote:
> [...]
    > bezpośrednio przed rozpoczęciem pracy.
    > 1. Czy pracodawca może mieć z tego tytułu nieprzyjemności?

    No utrata sprzędu. Ubezpieczalnie są niechętne do wypłacania
    czegokolwiek jeżeli kierowca był na fleku.

    > 2. Czy pracodawca w jakikolwiek sposób może ubiegać się o odszkodowanie
    > z tytułu utraty sprzętu oraz ewentualnego zerwania kontraktu z firmą dla
    > której pracował?

    Od firmy dla której pracował? Chyba raczej ta firma ewentualnie od
    twojego znajomego może się czegoś domagać (jeżeli przy okazji tamten coś
    uszkodził) za oddelegowanie pijaka do jej obsługi.

    p. m.

  • 5. Data: 2011-07-21 08:08:37
    Od: NEURON <2...@g...pl>

    W dniu 21-07-2011 10:01, Andrzej Ława pisze:

> [...]
    >
    > I wątpię, żeby miał OC na siebie jako osobę, zresztą te polisy zwykle
    > nie dotyczą szkód powstałych przy okazji wykonywania pracy zawodowej.

    samochod ten byl w leasingu. Mial wykupiony pelen pakiet ubezpieczenia
    OC AC NW

  • 6. Data: 2011-07-21 09:36:51
    Od: NEURON <2...@g...pl>

    > Od firmy dla której pracował?

    od pracownika.

  • 7. Data: 2011-07-21 11:57:14
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > samochod ten byl w leasingu. Mial wykupiony pelen pakiet ubezpieczenia OC
    > AC NW

    to jest niestotne, pracodawca bedzie musial zaplacic za szkody a pracownaika
    moze scigac potem za to co wyplaci ale niby tylko do 3 krotnosci
    wynagrodzenia za prace w dniu powstania szkody (nie wiem jak to jest jak byl
    po pijaku)

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 8. Data: 2011-07-22 16:19:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "NEURON" <2...@g...pl> napisał w wiadomości
    > samochod ten byl w leasingu. Mial wykupiony pelen pakiet ubezpieczenia OC
    > AC NW

    Ubezpeiczyciel wypłaci z AC odszkodowanie i będzie zwrotnie będzie ściągać
    tę kwotę z pracownika. To już jego broszka. Gorzej z roszczeniami
    odszkodowawczymi z tytułu innych szkód, bo oczywiście podstawy do
    dochodzenia roszczeń są, ale pewnie z pracownika będzie trudno to ściągnąć.

    Co do ewentualnej odpowiedzialności pracodawcy za dopuszczenie do pracy
    nietrzeźwego, to byłoby ono o tyle zasadne, o ile działałby świadomie.
    Natomiast zastanawiam się, na ile ubezpeiczyciel może dochodzić roszczenia
    od pracodawcy z tego powodu, ze szkodę spowodował pracownik. AC
    teoretycznie jest umową wiażącą włąściciela pojazdu (firma leasingowa,
    bank) z ubezpieczycielem. Ale tylko się zastanawiam i może ktoś tu coś na
    ten temat napisze.