    From: pawap <p...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Znieslawienie
    Date: Wed, 05 Jan 2005 21:03:53 +0100

    Użytkownik Lukas napisał:
> [...]
    > powinni to udowidnic w procesie ale nie mam pojecia o tajemnicy
    > dziennikarskiej itp., czy moze im w tej sytuacji ona cos pomoc"
    >
    > po przeczytaniu textu wg mnie wynika ze to ja informowalem, o urlopie, ze ja
    > powiedzialem cos tam costam ( tylko ja nigdy z nikim na ten temat nie
    > rozmawialem), i teraz o ile dobrze cie zrozumialem to: jak bedzie proces to
    > oni sa wstanie udowodnic mi ze ja to powiedzialem??? ( tylko ja nie jestem
    > rzecznikiem prasowym, po drugie w kontrakcie naszej budowy jest zapis o 3
    > miesieczniej przerwie zimowej- gest naszej firmy ze pracujemy i

    powinni udowodnic ze ty to powiedziales skoro tak napisali, ty temu
    zaprzeczasz jak rozumiem
    to istota sporu, potem to skutki publikacji dla ciebie wykazujesz

> [...]
    > kwalifikacja" - wg mnie o malo nie stracilem pracy, bylem oskarzony o
    > zdrade, stracilem zaufanie szefow do mojej osoby ( pracuje z pieniedzmi,
    > kontraktami i dziennie reprezentuje nasza firme ) a wiec moje dobre imie
    > jest podstawa, po przeczytaniu tego artykułu dało by sie to podciągnąć pod
    > ten artykuł,
    > " a cywilnie to bedzie naruszenie dobr osobistych - mozna zadac m.in.
    > odszkodowania gdy szkoda i zadoscuczynienia" tylko teraz do jakiego
    > prawnika sie udac, ile to kosztuje, ile trwa taka sprawa, i jakie sa moje

    bedziesz udowadnial ze z powodu tej publikacji spotkaly cie przykrosci,
    stres, nieprzychylne traktowanie cie, utracono do ciebie zaufanie, nie
    spisz po nocach, zarzucono ci dzialanie na szkode pracodawcy, chcieli
    cie zwolnic, strata dobrego imienia itp.
    szkody pewnie nie bedzie ale z tytulu zadoscuczynienia to powinni zaplacic
    do prawnika to pewnie do dobrego - idz, porozmawiaj czy to wezmie i jak
    to widzi a wyczujesz czy sie orientuje w temacie
    ile bierze to zalezy od miejscowosci i jego stawek
    trwa - zalezy od sadu; trzeba bedzie pewnie przesluchac swiadkow, czy
    beda sie stawiac na wezwania, to ma wplyw, bieglego to zbytnio nie ma po
    co powolywac
    sprawa o tyle latwiejsza ze masz publikacje tekstu jako dowod i w
    zasadzie to duzo udowadnia, nie bedzie problemu czy mowili czy nie
    z tego co piszesz to nie probowali weryfikowac informacji u ciebie
    wiec poszli na ryzyko
    moim zdaniem sprawa do wygrania, z tego co piszesz to troche
    nieprzyjemnosci miales