    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Znalazł się pieszy!
    Date: Tue, 5 Sep 2023 22:02:55 +0200
    <ud05je$gh7$1$RTomasik@news.chmurka.net> <ud1pqb$stm0$1@dont-email.me>
    <ud26hp$3hs$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ud2muo$fbr$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <ud2vdr$lan$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ud3tff$co4$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <ud4rao$s7n$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ud55u3$26i$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <ud58cq$3cn$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ud59k4$3uc$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <ud5aeo$48r$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ud5b7f$4op$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <ud5bg9$4pq$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ud5cbe$598$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <ud5n7e$g1s$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ud6hnm$rvv$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <ud6uqo$2gi$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <1kgh5p8g0dh4i$.1doto1o3cyf8u.dlg@40tude.net>
    <ud7p1u$fnf$1$RTomasik@news.chmurka.net>

    On Tue, 5 Sep 2023 19:41:56 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Kalkulator podpowiada 43 metry na mokrej nawierzchni,

    Liczylem na suchej. ale jakis strasznie zachowawczy mas kalkulator.

    https://skalkuluj.pl/kalkulator-dystansu-hamowania

    na suchej drodze 9m hamowania i 18 calkowitej.
    na mokrej 21/30 - ale mokrosc to różna moze być.
    Po skroceniu czasu reakcji do 0.8s.

    hm, tam nie ma przejscia, swiatlo moglo byc zielone, to moze 0.8s zbyt
    optymistyczne ...

    > ale tu nie o to
    > chodzi, czy dało się zatrzymać. Tam nie wolno przechodzić.

    Ani jedzic 100+/h, ani po pijaku ...

    > Uważam, że nie. Uważam, że nieszczęście spowodował sam fakt, że pieszy
    > wszedł na poprzedni pas ruchu. Widząc to kierujący zaczął kombinować jak
    > go ominąć, przewidując, że wlezie mu na ten pas przy pasie zieleni. Stąd
    > właśnie korekta ruchu w prawo i ostatecznie "efektowny" hak na lewy
    > chodnik zakończony upadkiem ze schodów.

    Mnie sie wydaje, ze nie.
    Poslizg sie zaczął zanim pieszego w ogole zobaczyl,
    bo za szybko jechał na łuku.
    Potem nie wiadomo - ratowal pieszego czy nie, ale IMO było troche
    metrow na hamowanie, nie wykorzystał.

    > Bezwzględnym minimum, by pieszy nie ponosił winy za zdarzenie, to
    > byłoby, gdyby zatrzymał się na końcu tego pasa zieleni i spojrzał w
    > prawo. Wówczas uznałbym, że kierujący w mieście chodzących pieszych
    > spodziewać się powinien i sam fakt, że sądził, iż ten wtargnie nie
    > obciąża pieszego. Okazuje się jednak, ze to kierujący dobrze przewidział
    > zachowanie pieszego.

    Musialby chciec lewym pasem jechac, a zniosło go na prawy(środkowy).
    A lewym scinac mu nie wolno było, a skrecac w lewo z prawego też nie
    :)

    J.