    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Znalazł się pieszy!
    Date: Tue, 5 Sep 2023 21:08:01 +0200
    <uctgal$fmm$2$RTomasik@news.chmurka.net> <uctvkr$2i2h$1@dont-email.me>
    <ucv7e0$rm6$5$RTomasik@news.chmurka.net> <ucvq0c$g1th$1@dont-email.me>
    <ud03b5$ei9$3$RTomasik@news.chmurka.net> <ud1qlq$t1vg$1@dont-email.me>
    <ud274b$3ms$4$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ud2nc1$flr$1$pozboju@news.chmurka.net>
    <ud2vgp$lan$2$RTomasik@news.chmurka.net>
    <jr39as7gqfa7$.9tx527dn0ry2.dlg@40tude.net>
    <ud4ris$s7n$3$RTomasik@news.chmurka.net>
    <19llxuq3we4hs$.7moetfemsxsl$.dlg@40tude.net>
    <ud58i7$3cn$2$RTomasik@news.chmurka.net>
    <4...@4...net>
    <ud7qkb$gi2$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ud7rm6$gjo$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <ud7td1$hue$1$RTomasik@news.chmurka.net>

    On Tue, 5 Sep 2023 20:56:07 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Skoro Ty widzisz, to oczywiście nie ma po co. Ja nie widzę przykładowo.

    > Wygląda na to, ze tak. Może on. Może ktoś z pasażerów. nie ma tam
    > "czarnej skrzynki" i tego się nie dowiemy. Faktem bezspornym jest, że
    > zaczyna podejmować "rozpaczliwe" wysiłki zmierzające do ominięcia
    > pieszego na długo przed tym, zanim ten wejdzie po raz drugi w jego pole

    Ale to jest IMHO tylko hipoteza, i to raczej nieuzasadniona.

    > widzenia, co akurat świadczy o tym, ze pomimo jego stanu nieźle panował
    > nad pojazdem. i tyle mogę stwierdzić.

    Skoro tak "na długo", to wystarczyło zwolnic.

    Ewentualny zarzut moglby dotyczyc tego, ze na widok pieszego kierowca
    zaczał gwałtownie hamowac, co doprowadziło do poślizgu.
    I moze by to miało jakis sens, gdyby nie to, ze przy predkosci
    50 zadnego poslizgu by nie było, a sam pierwszy poślizg to sie chyba
    zaczyna gdy pieszego nie mógł widziec.

    Natomiast juz w końcówce bardzo ładnie omija pieszego, i może byłby to
    dowód panowania nad pojazdem, tylko
    a) pieszy sie odsunąl na lewy pas, i gdyby juz nie sunął bokiem, to by
    mu nie zagrażał,
    b) nie musiało byc omijanie pieszego, tylko skutek pierwszej kontry,
    naturalnej przy poślizgu,
    c) początek pierwszej kontry to często wychodzi, panowanie sie poznaje
    po tym co dalej :-)

    > Bywało.

    Jako maszynista?

    Awaryjne hamowanie samochodu ze 100km/h na suchym asfalcie to tak
    38-50m.
    Samej drogi hamowania - bez czasu reakcji itp.

    J.