eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZmowa cenowa? › Re: Zmowa cenowa?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: spp <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zmowa cenowa?
    Date: Mon, 19 Mar 2012 11:01:56 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 32
    Message-ID: <jk7075$ki2$1@inews.gazeta.pl>
    References: <jk54l5$far$1@news.dialog.net.pl> <jk5c9j$s4d$1@inews.gazeta.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1203191042200.812@quad>
    NNTP-Posting-Host: 83-238-213-183.ip.netia.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1332151334 21058 83.238.213.183 (19 Mar 2012 10:02:14 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 19 Mar 2012 10:02:14 +0000 (UTC)
    X-User: spp-to-ja
    In-Reply-To: <Pine.WNT.4.64.1203191042200.812@quad>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:10.0.2) Gecko/20120216
    Thunderbird/10.0.2
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:700236
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-03-19 10:42, Gotfryd Smolik news pisze:

    >> Sprawą producenta jest po ile sprzeda towar detalistom.
    >> Ale sprawą producenta nie jest juz powiedzenie, jak będziesz
    >> sprzedawał poniżej stówy to nigdy już niczego u mnie nie dostaniesz.
    >
    > Pytanie czy można mu tego zabronic.

    '
    Prawo ochrony konkurencji zabrania narzucania dystrybutorowi sztywnych i
    minimalnych cen odsprzedaży. Zakazane są nie tylko działania polegające
    na bezpośrednim ustaleniu ceny odsprzedaży w umowie (bez względu na jej
    formę) lub w korespondencji handlowej, lecz także wszelkiego rodzaju
    działania zmierzające pośrednio do uzyskania wpływu na poziom ceny na
    sklepowej półce. Do takich pośrednich zakazanych metod należą: ustalanie
    sztywnej marży dla dystrybutora; ustalanie maksymalnej wysokości rabatu,
    którego może udzielić dystrybutor; uzależnianie przyznania rabatu lub
    zwrotu kosztów promocji od zachowania określonego poziomu cen półkowych;
    wstrzymanie dostaw, nakładanie kar umownych lub rozwiązanie umowy za
    nieprzestrzeganie ceny odsprzedaży itp.

    Dozwolone jest natomiast pod pewnymi warunkami rekomendowanie cen
    odsprzedaży lub ustalanie maksymalnych cen odsprzedaży, o ile taka cena
    nie jest w istocie ukrytą ceną sztywną lub minimalną. Nie wystarczy
    zatem napisać w umowie, że cena odsprzedaży towaru jest jedynie ceną
    rekomendowaną, jeżeli dystrybutor na mocy innych uzgodnień umownych
    będzie nagradzany za przestrzeganie rekomendowanego poziomu cen (np.
    przyznaniem dodatkowego rabatu) bądź też karany za jego
    nieprzestrzeganie (np. wstrzymaniem dostaw).'

    --
    spp

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1