  • 1. Data: 2008-09-14 14:58:40
    Temat: Zmiana właściciela lokalu i odrębne prawo własności.
    Od: "SQ9HHL" <kdoniczka@interia.!!!NOSPAM!!!.pl>

    Witam serdecznie. Na początku przepraszam za mój opis sprawy ale język
    urzędowo-prawniczy jest mi nieznany :-(
    Sprawa przedstawia się następująco. Właścicielem mieszkania jest mój brat.
    Dostał parę dni temu pismo ze spółdzielni o ustanowieniu odrębnej własności
    tego lokalu. Ja z kolei za dwa tygodnie biorę ślub i brat jako że nie
    mieszka w tym mieszkaniu tylko ma inne chce przekazać mi je jako darowiznę w
    prezencie ślubnym. Teraz pytanie. Czy on powinien załatwiać sprawę ze
    spółdzielnią, czy możemy iść do notariusza gdzie "podaruje" mi to mieszkanie
    w majestacie prawa, a całą sprawą z odrębną własnością załatwię już ja jako
    nowy właściciel.
    Jeżeli jest ktoś kto rozumie coś z mojego bełkotu to prosiłbym o odpowiedź.
    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 2. Data: 2008-09-14 17:38:13
    Od: Mecenas <m...@o...pl>

    SQ9HHL pisze:
> [...]
    > nowy właściciel.
    > Jeżeli jest ktoś kto rozumie coś z mojego bełkotu to prosiłbym o odpowiedź.

    Idzie do notariusza i ten mu powie co i jak.
    Pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2008-09-15 13:45:14
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Lepiej (taniej) i prościej wydaje się dokonać darowizny przed ustanowieniem odrębnej
    własności.

    Ale (!!!) być może prawo o podatkach od spadków i darowizn powie coś innego (jak np.
    interpretacja zwolnienia z podatku przy
    darowiźnie na cel mieszkaniowy może być inna przy darowaniu ograniczonego prawa
    rzeczowego - koniecznie sprawdź niedawny watek na
    grupie prawo.podatki).

    Własciwie to możesz wystąpić do naczelnika swojego urzedu skarbowego o interpretację
    (ma 30 dni na odpowiedź).

    No i pytanie, czy lepiej, jak brat daruje Ci przed slubem, czy po slubie, w zyciu
    różnie się układa, wolałbym przed...
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2008-09-16 22:11:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Sep 2008, 666 wrote:

    > No i pytanie, czy lepiej, jak brat daruje Ci przed slubem,
    > czy po slubie, w zyciu różnie się układa, wolałbym przed...

    Wyjaśnij nam w czym leży róznica, jeśli brat daruje to
    mieszkanie JEMU?

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-09-17 07:04:33
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Dla Ciebie może żadna, ale dla np. sądu rodzinnego w przyszłości (hipotetycznie) w
    sfeminizowanym składzie może być róznica
    ".. w celu zaspokojenia potrzeb mieszkaniowych rodziny, orzeka więc eksmisję..."
    JaC

    -----