  • Data: 2011-09-30 09:50:39
    Temat: Re: Zmiana nazwy DG, a dane na fakturach.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 30 Sep 2011, Marian Paździoch wrote:

    > Witam,
    > planuję zmienić nazwę DG. Chodzi oczywiście o nazwę przed imieniem i
    > nazwiskiem. I jeżeli formalności w urzędach wiem jak ogarnąć to nie wiem czy
    > zdążę powiadomić wszystkich kontahentów w czasie zanim wystawią mi za coś
    > fakturę. Np. zmienię dnia X nazwę, a kilka dni później przyjdzie do mnie
    > faktura za internet jeszcze ze starą nazwą firmy.

    Wersja pierwsza: nie przejąć się.
    Wersja druga: wystawić notę korygującą i wysłać razem z powiadomieniem
    o dokonanej zmianie.
    Lista pozycji których nie wolno zmieniać notą jest w rozporządzeniu
    (tym o f-rach) i zarówno danych podatnika jak i danych faktury na niej
    nie ma (ograniczenie dotyczy wyłącznie pozycji "kwotowych").

    > Teoretycznie nip jest ten sam więc wiadomo, że tyczy to mnie.

    A praktycznie masz inny?? :O
    ;)

    > Ale czy mogą wystąpić jakieś komplikacje
    > z tego powodu np. w US?

    Z US to pytaj na .podatki ;), zwracając uwagę iż np. dla VAT istotne
    są dane *podatnika* (czyli osoby prawnej lub fizycznej) i fakt
    wymienienia "określenia" (tej części firmy oprócz imienia i nazwiska)
    jedynie dowodzi "nabycia w celu" (brak nie dowodzi przeciwieństwa).

    pzdr, Gotfryd