    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zleceniodawca nie chce płacić, kręci
    Date: Thu, 5 Dec 2013 12:56:01 +0100

    On 2013-12-05, Krystek <k...@u...pl> wrote:

    [...]

    > Co zrobić, aby jakoś się z tego wykaraskać? Wstępnie napisałem email, że
    > od tej pory wszystkie ustalenia wyłącznie "na piśmie" (wiem, późno, ale
    > zbyt mu zaufałem wcześniej): wymagania, co mu się nie podoba itp. Czuję,
    > że chce po prostu zabrać swój serwer z moją pracą dla niego i zniknąć.
    > Jak to rozegrać? Wystawić fakturę mimo wszystko? Czy dogadywać się
    > jakoś? Oddać mu ten serwer z pracą, czy skasować pracę, oddać mu czysty
    > a pracę dopiero jak zapłaci?

    Przejrzyj Kodeks Cywilny, w dziale Umów o dzieło.
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,9,9,204,6597
    ,20120428,umowa-o-dzielo.html
    Nie jest tego dużo.

    Jeśli "swobodność" była po obu stronach, to zakładam że zamawiający też nie dopełnił
    formalności,
    ale trudno jest określić takie rzeczy na podstawie ogólnego opisu.

    Poczytaj sobie kodeks (ten dział który wskazałem) i zastanów się które przepisy
    możesz przeciwko zamawiającemu wykorzystać. I jak kwota jest duża, to poradź się
    prawnika.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl