    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Złamanie i konsekwencje
    Date: Wed, 26 Jan 2005 00:24:40 +0100

    Użytkownik "Kinga 'Słowotok' Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl>
    napisał w wiadomości news:ct6i5l$h5$1@inews.gazeta.pl...

    > - czy powinnam od razu skierować pozew do sądu, czy też zwrócić się do
    > spółdzielni? jeśli do spółdzielni, to na piśmie?

    Do spółdzieln. Z reguły jest ubezpieczona na takie wypadki i resztę
    załatwiasz z ubezpieczycielem.

    > - nie mam świadków w/w zajścia. Czy w związku z tym spółdzielnia / sąd
    może
    > mi zarzucić brak wiarygodności? Mam natomiast wpis w kartę przyjęcia do
    > szpitala godzinę wypadku i okoliczności.

    Trudno powiedzieć. Ale karetka skądś zabrałą Cię. Jesli z owego podjazdu, to
    spora szansa, ze nie latałaś po mieście tylko po to, by Cię zabrali z tego
    feralnego podjazdu.

    > - chcę wnieść o odszkodowanie oraz o to, żeby gospodarz staranniej
    wypełniał
    > swoje obowiązki - żeby w przyszłości nikomu się to nie wydarzyło.

    To ewentualnie zgłosić do Policji o ściganie za wykroczenie. Ale śliski
    podjazd w godzinach rannych niekoniecznie musi być równoznaczny z
    niedopełnieneim przez gospodarza obowiazków. Może pracuje od 7:00. Tak więc
    o ile odpowiedzialnośc cywilna jest rozsądna, to z tą karną sprawa już
    problematyczna może się okazać.

    > Jakie kroki powinnam podjąć? Jakie dowody zgromadzić?

    Skoro żadnych dowodów nie ma, to trzeba poprzestać na tym, co jest. Pismo do
    spółdzielni.