  • Date: Sat, 07 May 2005 14:46:39 +0200
    From: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ziemia niczyja - procedura ustalenia władającego

    Dnia 07/05/2005 12:30, m...@p...onet.pl wrote :

    > rejestrze

    > gruntów

    > jako

    > do

    > Ale już od lat nie ma właściciela tego gruntu. Władającym był jedyny rolnik,
    > do którego gospodarstwa ta droga prowadziła, natomiast właściciel nie by
    > wskazany ani znany. Czy spadkobiercy władającego nieruchomością która nie ma
    > ustalonego właściciela cokolwiek dziedziczą? chyba nie...

    Nie zmienia to faktu, że trzeba szukać spadkobierców właściciela --
    nawet jeśli ostatni właściciel był znany 70 lat temu. Nieruchomości nie
    da się porzucić.
    Nadto, nie można wykluczyć, że poprzedni władający działką po prostu ją
    zasiedział.

    Zaś: "czy władającego nieruchomością która nie ma ustalonego właściciela
    cokolwiek dziedziczą?". Oczywiście, zależy do podstawy władania -- na
    przykład można odziedziczyć użytkowanie wieczyste.

    Zastanawiam się czy w rejestrze gruntów nie mają gdzieś w aktach
    podstawy wpisania jako władającego -- powinni zdaję się dostawać kopię
    odpowiedniego dokumentu...
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    When I was ten, I read fairy tales in secret and would have been ashamed