eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZgłoszenie przestępstwa kradzieży przez Zgromadzenie Sióstr Zakonnych › Re: Zgłoszenie przestępstwa kradzieży przez Zgromadzenie Sióstr Zakonnych
    From: "p 47" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zgłoszenie przestępstwa kradzieży przez Zgromadzenie Sióstr
    Zakonnych
    Date: Sun, 8 Jan 2012 20:20:22 +0100

    Użytkownik "Bags" <b...@b...com> napisał w wiadomości
    news:jecdn1$emn$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie otrzymaliśmy cennika "usług miłosierdzia" przed zabraniem ciotki do
    > Zgromadzenia. Myśleliśmy, że jako "rodzina" pomagają Siostrom
    > bezinteresownie, że będzie jej lepiej pod opieką Sióstr, z którymi
    > naprawde była zżyta i nie da się ukryć, że dużo bardziej niż z nami -
    > rodziną. Sam piszesz, że takie organizacje muszą się z czegoś utrzymywać,
    > więc niech już tak będzie, szkoda tylko że nie uprzedzili o kosztach.

    Czyli chciałeś, aby ktoś łożył na utrzymanie i opiekę nad ciotką (w stosunku
    do której zreszta miałes prawdopodobnie obowiązek alimentacyjny), a tobie
    jedynie pozostałoby przejęcie jej majątku?;-)
    No a skoro koszty opieki (zresztą niższe niż przeciętnie w domach opieki)
    ci nie odpowiadały to wolałbyś, aby ciotka samotnie w mieszkaniu umierała,
    bo to przyspieszyłoby jego odziedziczenie przez "kochającą" i "troskliwą"
    rodzinę...

    (..)

    > Jako rodzina mieliśmy dodatkowe klucze do mieszkania przekazane przez
    > ciotkę nim ją zabrano do Zgromadzenia. W czasie wizyt w mieście
    > odbieraliśmy pocztę, płaciliśmy rachunki. Mieszkanie nie było używane.

    A więc nie tyle proszono ciebie o ZGODĘ na jego wynajęcie, ale delikatnie
    proszono cię, abyś oddał klucze i nie wtracał się dalej do prawowitej ciotki
    własności w związku z jej zamiarem wynajęcia tego JEJ mieszkania, zapewne w
    celu pokrycia otrzymywanym czynszem kosztów pobytu i opieki nad nią.

    (..)>
    > Dostali klucze od ciotki aby zabrać lodówkę oraz pralkę. Czy ukradli, to
    > jest właśnie kontrowersyjny temat, bo rzekomo mieli zgodę na zabranie tych
    > przedmiotów i w rozmowie telefonicznej ze Zgromadzeniem właśnie te
    > przedmioty mieli zabrać, o monetach i aparatach nie było mowy. Dogadać się
    > z ciotką w czasie spotkań nie było szans, słabo już kojarzyła fakty.

    Jaki masz dowód, ze przejęto te przedmioty WBREW woli ciotki? Fakt
    przekazania przedstawicielom zgromadzenia kluczy uprawdopadabnia fakt, iż
    ciotka chciała, aby te i inne przedmioty zabrali z mieszkania.

    (..)

    > Czyli sugerujesz, że mamy małe szanse na odzyskanie przedmiotów. Myślałem,
    > że sam dokument zakupu jest wystarczającym, niepodważalnym dowodem
    > własności.

    Jesli zgromadzenie będzie miało rozsądnego prawnika to wystapi o zapłatę z
    masy spadkowej kosztów poniesionych w związku z pobytem i opieką nad ciotką.
    W tym celu sąd może nakazać sprzedaż mieszkania w celu dokonania
    rozliczenia, ewentualnie spadkobiercy będa musieli przed wejściem w jego
    posiadanie odpowiednią kwotę zapłacić zgromadzeniu.