eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZgłoszenie niezgodności towaru z umowa i termin 14 dni który już minął › Re: Zgłoszenie niezgodności towaru z umowa i termin 14 dni który już minął
  • Data: 2009-10-17 20:41:41
    Temat: Re: Zgłoszenie niezgodności towaru z umowa i termin 14 dni który już minął
    Od: kasia <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 17 Paź, 14:57, kuba <p...@o...pl> wrote:
    > Adrian pisze:
    >
    >
    >
    > > Witam,
    >
    > > Reklamowałem towar (odzież), dostałem formularz do wypełnienia dot
    > > niezgodności towaru z umową, w podpisanym przeze mnie piśmie jest
    > > informacja, iż
    > > 1. Zostanę poinformowany pisemnie o podjętej decyzji w terminie 14 dni
    > > 2. Widnieje zdanie "Klienta powiadomiono pisemnie o rozpatrzeniu
    > > reklamacji w dniu .. " i tu wpisano w momencie sporządzania pisma datę
    > > + 14 dni
    > > 3. Sposób załatwienia reklamacji (czyli naprawa, wymiana na nowy etc.)
    > > - nic tu nie jest zaznaczone
    >
    > > jak teraz przeglądam to pismo które podpisałem, to widzę iż ma sporo
    > > uchybień, pkt 2 jest kłamstwem, powinienem żądać wypełnienia pkt 3
    >
    > > Pytanie natomiast brzmi: jako że prawie 3 tygodnie temu minął termin
    > > rozpatrzenia reklamacji, co mogę żądać teraz w sklepie
    >
    > Możesz żądać skutecznie tego, czego domagałeś się reklamując towar, ale
    > z tego, co piszesz, nie domagałeś się niczego ;)
    >
    > Trzeba więc sięgnąć do Ust. o szczególnych warunkach sprzedaży
    > konsumenckiej, która w art. 8 stanowi (cytuję z pamięci), standardowym
    > roszczeniem jest nieodpłatna naprawa lub wymiana na nowy. Jako że nie
    > sprecyzowałeś czego się domagasz, wybór przechodzi na sprzedawcę.
    >
    > Nieodpowiedzenie na reklamację w terminie 14 dni oznacza, że sprzedawca
    > przychyla się do twojej reklamacji. Możesz wiec skutecznie zażądać
    > nieodpłatnej naprawy torwaru lub wymiany na nowy.
    >
    > --
    > kubawww.fashioncorner.pl

    A czy wobec takiej sytuacji klient nie moze sie bronic rękojmią (jesli
    oczywiscie nie minelo 12 m-cy od zakupu i 14 dni od wykrycia wady )?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 18.10.09 11:12 kuba

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1