    From: gollum <ocrush_NOSPAM@onecik_NOSPAM.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zgłoszenie budowlane - problem
    Date: Wed, 02 Sep 2009 15:52:49 +0200

> [...]
    > sprawdzać co to za grupa urządzeń). Jeśli tak to urzędnik miał rację.
    > Jeśli nie to nie miał.
    >
    > Jest jeszcze trzecia opcja. Zgłoszenie miało zbyt mało danych i urzędnik
    > nie wiedząc o jakie urządzenia chodzi, wydał decyzję bezpieczniejszą.
    >
    > Wg mnie jeśli chcesz postawić maszt do CB lub anteny krótkofalarskiej,
    > to możesz na samo zgłoszenie (byle do 3 m). Nie licz samej anteny tylko
    > maszt - ale mogę sie mylić. Ale jeśli to ma być maszt np. komórek, to
    > będzie konieczne pozwolenie na budowę i to jeszcze z operatem
    > oddziaływania na środowisko i kilkoma innymi bajerami.

    Precyzując - bo faktycznie o tym nie napisałem - na maszcie docelowo
    mają być anteny służące do bezprzewodowej transmisji danych w paśmie
    2,4GHz oraz 5GHz - było to wskazane we wniosku, jak również dołączone
    oświadczenie w formie załącznika, o poniższej treści:

    Oświadczam, że inwestycja instalacji masztu kratownicowego o wysokości
    4m, będącego przedmiotem zgłoszenia budowlanego z dnia 13.08.2009r.
    uzbrojonego w radiowe urządzenia nadawczo-odbiorcze, wykorzystywane do
    budowy sieci
    bezprzewodowych w standardzie 802.11, nie wymaga sporządzania raportu o
    oddziaływaniu na środowisko, gdyż urządzenia:
    - propagują fale radiowe o częstotliwości 2,4GHz oraz 5GHz, które są
    powszechnie
    dostępne, bez dodatkowych zezwoleń na podstawie Rozporządzenia Ministerstwa
    Transportu z dnia 3 lipca 2007
    - nie zakłócają pracy telefonii komórkowej, urządzeń telewizyjnych lub
    radiowych,
    oraz innych urządzeń, które nie pracują we wspomnianych częstotliwościach
    - nie zaliczają się do urządzeń eliminujących pola magnetyczne, będących w
    rozumieniu ustawy z dnia 27.04.2001 - Prawo Ochrony Środowiska,
    zaliczanych do
    przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko w rozumieniu tej
    ustawy.
    W przedmiotowej instalacji promieniującej pola elektromagnetyczne równoważna
    moc promieniowania nie przekracza 10W w zakresie częstotliwości 2-5GHz,
    w związku z
    tym nie wymaga się sporządzania raportu oddziaływania na środowisko
    zgodnie z
    rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004r., Dz. U. Nr 257
    poz. 2573,
    następnie zmienionym rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 10 mają
    2005r., Rz. U. Nr
    92 poz. 769 w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących
    znacząco oddziaływać
    na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowaniach związanych z
    kwalifikowaniem
    przedsięwzięcia do sporządzenia raportu oddziaływania na środowisko.