    From: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zgłoszenie budowlane - problem
    Date: Wed, 02 Sep 2009 15:35:30 +0200

    > Czy moglibyście pomóc napisać odwołanie? Moim zdaniem decyzja jest
    > zupełnie nietrafiona, wspominają o tym, że wg prawa (czyli wg nich) jest
    > to nowa, niezależna budowla i wymagają uzyskania pozwolenia na budowę.
    > Czy w tym przypadku urzędnicy mają rację, czy po prostu robią mi 'schody'?

    Ustawa "o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale
    społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na
    środowisko" uchyla punkt z Prawa Budowlanego pozwalający tylko na
    zgłoszenie:
    c) na obiektach budowlanych - urządzeń emitujących pola
    elektromagnetyczne, będących instalacjami w rozumieniu ustawy z dnia 27
    kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska, zaliczanych do
    przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko w rozumieniu
    tej ustawy;

    Pytanie czy Twoje zgłoszenie było na dokładnie to co w tym punkcie,
    czyli "instalacjami w rozumieniu ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. -
    Prawo ochrony środowiska, zaliczanych do przedsięwzięć mogących znacząco
    oddziaływać na środowisko w rozumieniu tej ustawy" (nie chce mi się
    sprawdzać co to za grupa urządzeń). Jeśli tak to urzędnik miał rację.
    Jeśli nie to nie miał.

    Jest jeszcze trzecia opcja. Zgłoszenie miało zbyt mało danych i urzędnik
    nie wiedząc o jakie urządzenia chodzi, wydał decyzję bezpieczniejszą.

    Wg mnie jeśli chcesz postawić maszt do CB lub anteny krótkofalarskiej,
    to możesz na samo zgłoszenie (byle do 3 m). Nie licz samej anteny tylko
    maszt - ale mogę sie mylić. Ale jeśli to ma być maszt np. komórek, to
    będzie konieczne pozwolenie na budowę i to jeszcze z operatem
    oddziaływania na środowisko i kilkoma innymi bajerami.

    --
    Krzysztof