  • 1. Data: 2003-03-12 17:31:14
    Temat: Zeznanie o wysokości zarobków - Talony
    Od: "Artur" <w...@t...wroclaw.tpsa.pl>

    W pracy mojej żony żądają zarobków współmałżonka (czyli moich) jakoby do
    wyliczenia jakiej wysokości talon z funduszu socjalnego się jej należy, z
    kolei ja 1.nie bardzo widze zgodność z przepisami 2.podpisywałem papier o
    tajności zarobków. Czy działanie komisji socjalnej w zakładzie żony nie
    łamie przepisów i jeśli tak to jakich ???? z góry dzięki

  • 2. Data: 2003-03-12 19:16:55
    Temat: Re: Zeznanie o wysokości zarobków - Talony
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Artur" <w...@t...wroclaw.tpsa.pl> wrote in message
> [...]
    > tajności zarobków. Czy działanie komisji socjalnej w zakładzie żony nie
    > łamie przepisów i jeśli tak to jakich ???? z góry dzięki

    Też to przerabiałem.
    Komisja socjalna ustala kryteria wg których dzieli bony. Jednym z nich
    zapewne jest średni dochód w rodzinie. Sprawdź w regulaminie, musi być zapis
    na podstawie jakiego kryterium są dzielone.
    Najprościej jest oczywiście poprosić o zarobki, ale jeżeli napisali tak jak
    mówię, to wystarczy, że wspólnie z żoną złożycie oświadczenie, że średni
    dochód w rodzinie na osobę wynosi tyle i tyle, bez wyszczególniania kto ile.
    Jeżeli nawet tego nie chcesz, to napisz, że nie wolno ujawniać wysokości
    zarobków.
    Ja tak właśnie zrobiłem. Napisałem, że moje dochody podlegają utajnieniu "z
    mocy prawa"
    Komisja podrapała się w głowę i dała bony wg własnego widzimisię. Tzn, żona
    dostała mniej więcej tyle co inni.
    A tak przy okazji to nadaje się do Rzecznika.

  • 3. Data: 2003-03-12 20:00:21
    Od: "Michal Letowski" <m...@y...com>

    Użytkownik "KK" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > "Artur" <w...@t...wroclaw.tpsa.pl> wrote in message
    jakoby
    > do
    > >

    > A tak przy okazji to nadaje się do Rzecznika.

    Dlaczego? Korzystanie z funduszu swiadczen socjalnych nie jest obowiazkowe,
    nie chcesz podawac zarobkow - nie korzystasz. A jak sama przymiotnik
    "socjalny"
    wskazuje, srodki z funduszu powinny isc do najbardziej potrzebujacyh, stad
    chce ustalenia najbardziej potrzebujacych.

    Michal Letowski

  • 4. Data: 2003-03-12 21:19:31
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Michal Letowski" <m...@y...com> wrote in message

> [...]
    > wskazuje, srodki z funduszu powinny isc do najbardziej potrzebujacyh, stad
    > chce ustalenia najbardziej potrzebujacych.

    Jak najbardziej się zgadzam, tylko co zrobić z faktem, że ja naprawdę nie
    mogę podać wysokości zarobków. Nie są astronomiczne, ale niestety cześć z
    nich jest utajniona powiedzmy "z różnych" powodów.

  • 5. Data: 2003-03-12 22:05:13
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

    > obowiazkowe,

    To wez ustal tych potrzebujacych w sytuacji opisanej ponizej :-)

    > Jak najbardziej się zgadzam, tylko co zrobić z faktem, że ja naprawdę nie
    > mogę podać wysokości zarobków. Nie są astronomiczne, ale niestety cześć z
    > nich jest utajniona powiedzmy "z różnych" powodów.

    A jak u Ciebie w firmie to dziala ?
    Macie ZFŚS ?
    Jak macie tajne wynagrodzenia, to zapewne Komisja Socjalna tez ich nie zna.
    A zapomogi (talony itp.) zapewne dziela miedzy pracownikow.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 6. Data: 2003-03-13 23:46:24
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    12 mar 2003 o 22:19 GMT
    KK
    > Jak najbardziej się zgadzam, tylko co zrobić z faktem, że ja naprawdę nie
    > mogę podać wysokości zarobków. Nie są astronomiczne, ale niestety cześć z
    > nich jest utajniona powiedzmy "z różnych" powodów.

    A jeśliby zamiast ujawniania utajnionych zarobków ujawnić roczne zeznanie
    podatkowe? Tego chyba nie można zabronić na mocy umowy o pracę?

    Pozdr

    Czarek Gorzeński