  • 1. Data: 2002-01-17 08:59:57
    Temat: Zdjęcia, odciski palców... O co chodzi???
    Od: "DziP" <d...@k...lm.pl>

    Witam!!!
    Opowiem w skrócie. Podczas jazdy w niesprzyjających warunkach (ciemno, padał
    deszcz), kolega potrącił kobietę.
    Nie wiadomo skąd wzieła się na jezdni, prawdopodobnie wbiegła przed
    samochód. Skutkiem tego zdarzenia było złamanie nogi i minimalne
    potłuczenie. Kolega zobaczył ją dopiero gdy znalazła się na masce. Zaraz
    potem zatrzymał auto, zabezpieczył miejsce zdarzenia, zajął się tą
    dziewczyną, zadzwonił na pogotowie. W każdym razie wszystko było w porządku.
    Wczoraj wezwano go na komendę policji, gdzie zrobiono mu zdjęcia i pobrano
    odciski palców. O co tu chodzi??? Wydaje mi się, że to zdarzenie nie
    kwalifikowało się do miana przestępstwa, to dlaczego mojego kolegę policja
    traktuje jak przestępce??? Czy mamy tu doczynienia z przekroczeniem prawa?

    Pozdrawiam
    Dziubek

  • 2. Data: 2002-01-17 09:01:50
    Temat: Re: Zdjęcia, odciski palców... O co chodzi???
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    > samochód. Skutkiem tego zdarzenia było złamanie nogi

    Przestepstwo z art.177 K.K-wypadek drogowy( do 5 lat odsiadki)

    Pozdrawiam
    Leszek

  • 3. Data: 2002-01-17 09:22:57
    Od: "Justyna" <j...@s...pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@m...icpnet.pl> napisał w wiadomości
    > Przestepstwo z art.177 K.K-wypadek drogowy( do 5 lat odsiadki)
    > Pozdrawiam
    > Leszek

    ...jeżeli zostanie udowodnione przestępstwo.....
    J.

  • 4. Data: 2002-01-17 09:37:43
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    > ...jeżeli zostanie udowodnione przestępstwo.....
    > J.

    Do zdjec i odciskow palcow jak mowil DziP wystarczy podejrzenie.

    Leszek

  • 5. Data: 2002-01-17 19:01:47
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    ustawa o policji
    art 20

    Policja może pobierać, przetwarzać i wykorzystywać w celach wykrywczych i
    identyfikacyjnych informacje, w tym dane osobowe o osobach podejrzanych o
    popełnienie przestępstw ściganych z oskarżenia publicznego, nieletnich
    dopuszczających się czynów zabronionych przez ustawę jako przestępstwa
    ścigane z oskarżenia publicznego, osobach o nieustalonej tożsamości lub
    usiłujących ukryć swą tożsamość oraz o osobach poszukiwanych, także bez ich
    wiedzy i zgody, a w szczególności:

    2) odciski linii papilarnych,

    3)zdjęcia wizerunku twarzy....

    jesli więc mial zarzuty, to byla podstawa do paluchow i zdjec

    pozdr

    ssj5

  • 6. Data: 2002-01-17 19:26:12
    Od: Kaja <f...@f...pl>

    Leszek napisał(a):

    > Do zdjec i odciskow palcow jak mowil DziP wystarczy podejrzenie.

    Zastanawiam się: dlaczego więc policjanci tacy specjalni- od odcisków
    (hi,hi) nie chcieli zdjąć odcisków palców złodziei po wyłamaniu u mnie
    kraty na korytarzu i ukradzeniu bardzo dobrego roweru?...Czyżby
    współpracowali ze złodziejami?...Ten problem mnie nurtuje do tej pory.
    Natomiast inna ekipa policjantów ( z ul. Okrężnej, czy Malczewskiego)
    miała wskazane w którą stronę uciekał ok 5-tej rano, w zimie - złodziej
    na rowerze...Ale Ci w radiowozie woleli sobie stanąć pod śmietnikiem- z
    drugiej strony budynku niż klatka schodowa.

    --
    Kaja

  • 7. Data: 2002-01-17 21:53:11
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Po co mieli lapac jak prokurator i tak by wypuscil.Dlaczego policji ma sie
    cos chciec jesli placa im grosze.Poslowie dostaja 10x tyle siana i tez im
    sie nie chce nic robic.

    Leszek