  • 1. Data: 2004-07-02 17:36:18
    Temat: Zdiecia osob prywatnych na stronie
    Od: bsl <t...@k...to.sciema.pl>

    Witam jak to jest z umieszczeniem zdiec osob prywatnych na stronach
    internetowych ... czy osoba ktora ma aparat moze robic zdiecia kazdemu a
    potem umieszczac je bez konsekwencji

    Jest czlowiek ktory zrobil mi zdiecie i uwaza ze moze umiescic moje
    zdiecia na swojej stronie interentowej tlumaczy sie ze to jego aparat
    wiec daje tam swoje fotki. Drugie wyjasnienie ... ta strone zrobil dla
    siebia a nie zeby sa ja ktos ogladal ...
    Ja - to po co ja udostepniales ?? jak robiles ja tylko dla siebie ??
    On - bo mi sie tak podoba :P

    Jezeli jest taka mozliwosc prosze o paragrafy :)

    dziekuje

  • 2. Data: 2004-07-02 20:33:26
    Temat: Re: Zdiecia osob prywatnych na stronie
    Od: "Marcin" <n...@n...pl>

    Uzytkownik "bsl" <t...@k...to.sciema.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    >
    > Jest czlowiek ktory zrobil mi zdiecie i uwaza ze moze umiescic moje
    > zdiecia na swojej stronie interentowej tlumaczy sie ze to jego aparat

    Totalna bzdura. Jesli jestes na zdjeciu wsrod innych osob i jestes
    rozpoznawalny na tyle tak jak one to ma do tego prawo. Np. jesli jest to
    zdjecie z kategorii reporterskich.
    Lub jesli jestes osoba publiczna

    Drugie wyjasnienie ... ta strone zrobil dla
    > siebia a nie zeby sa ja ktos ogladal ...

    Jesli strona jest w trybie offline to pewnie ze moze. Nie moze uzywac na
    pewno Twojego zdjecia komercyjnie a tym bardziej jesli ty sie na to nie
    zgadzasz

    > Ja - to po co ja udostepniales ?? jak robiles ja tylko dla siebie ??
    > On - bo mi sie tak podoba :P
    >
    > Jezeli jest taka mozliwosc prosze o paragrafy :)

    Mam gdzies to w formie papierowej. Postaram sie poskanowac i udostepnic

    > dziekuje

    Prosze

  • 3. Data: 2004-07-02 21:09:53
    Od: Alfons Stelmach <c...@w...acn.waw.pl>

    Marcin uważa tak:

    > Prosze

    Panie Marcinie,

    Pan jestes sensowny czlowiek. Czy moge sie ewnetualnie dowiedziec o co
    chodzi z tym ze upowaznienie jest stałe?

    --
    pozdrawia
    Alfons Stelmach

  • 4. Data: 2004-07-02 22:55:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cc4grr$4k9$1@atlantis.news.tpi.pl>, Marcin wrote:
    > Uzytkownik "bsl" <t...@k...to.sciema.pl> napisal w wiadomosci
    > Totalna bzdura. Jesli jestes na zdjeciu wsrod innych osob i jestes
    > rozpoznawalny na tyle tak jak one to ma do tego prawo. Np. jesli jest to

    Chyba nie do końca. Jeśli będzie w grupie powiedzmy 5 osób i ta grupa
    będzie głównym motywem zdjęcia + będzie on tam dobrze rozpoznawalny to MZ
    wizerunek podlega ochronie. Co innego jak będzie jakąś przypadkową osobą w
    tłumie na ulicy (zgromadzenie), czy też elementem krajobrazu (będzie
    szczegółem kompozycji zdjęcia).
    Podstawa prawna: Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych, Dz.U.
    1994 Nr 24 poz. 83, art. 81.
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=
    WDU19940240083

    > zdjecie z kategorii reporterskich.

    A co ma do tego kategoria reporterska?

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2004-07-03 11:32:39
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Alfons Stelmach wrote:

    > Marcin uważa tak:

    > Panie Marcinie,
    >
    > Pan jestes sensowny czlowiek.

    hrhr, jaka fajna konstrukcja ;-) "Pan usiądzie, pan poczeka, się
    załatwi" ;-)
    "przedwojną" zapachniało ;-)

    --
    Pozdro