    From: "Michał" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zawiadomienie o odrzuceniu oskarżenia
    Date: Wed, 20 Apr 2005 21:47:35 +0200

    "kam" <X#k...@w...pl#X> wrote in message news:d46ads$rvc$1@news.onet.pl...

    > przecież odwoływałeś się, postępowanie sądowe jest dwuinstancyjne
    > stronie kasacja w sprawach karnych przysługuje od prawomocnego _wyroku_
    > i to też z dużymi ograniczeniami

    doszła instancja taka, która odpowiada wstąpeniu PL do UE, przynajmniej tak
    się może wydawać.
    rozumiem, że nie jest to droga zbyt przetarta, kasacja to niewątpliwe
    specyficzna procedura. Podałem ją dlatego, że skarga do >właściwa nazwa
    instancji europejskiej< przysługuje po wyczerpaniu drogi krajowej. Czy w tym
    przypadku konieczne jest złożenie kasacji by skorzystać z instancji
    europejskiej? [można powiedzieć że zamiast 2 instancji postępowanie jest 4
    instancyjne].