  • Data: 2004-10-28 19:55:41
    Temat: Re: Zawiadomienie na trolla
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości
    news:clpi0a$4ar$1@news.onet.pl...
    > Do abuse juz poszło, ale pytanie postawowe jaka prokuratura jest właściwa
    > dla tego zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa?
    > 1. Względem mojego miejsca zamieszkania (miejsce ściągnienie postu z
    > karalnymi treściami)
    > 2. Względem serwera news (miejsce umieszczenie postu - wa-wa)
    > 3. Względem oskarżanego (trudno określic - wiec najbliższa mnie?).

    Katowice. Wszystkie IP z Katowic, więc trol jest ze Śląska (bo oni to mają
    strefami numeracyjnymi pogrupowane). Sprawdzałem, bo też wysłałem monit do
    administratorów, ale neostrady z Katowic. By gościa jakoś spróbowali
    sprowadzić na ziemię delikatnie. Sugerowałem telefon do jego rodziców :-)

    > Wydaje mi się, że tak czy inaczej prokuratura sama powinna przekazać do
    > właściwej.
    >
    > Jakie paragrafy dodać oprócz art 212 par 2 oraz 119 par 2 KK?

    119, to lekkie przegięcie. Chyba nikt poważnie tego bełkotu gościa nie
    bierze. Ja przez chwilę łudziłem, że to wariat. Takich, jak się zaczyna
    poważnie traktować, to normalnieją. Tak mi znajomy psychiatra kiedyś radził
    i przyznam, ze często w praktyce się sprawdza.

    212 bardziej by obleciało. Ja bym jeszcze rozważał 133 kk, 196 kk, 226 kk,
    255 kk (gdzieś tam nawoływał do wyniesienia komputera w zamian za niesolidne
    rozliczenie banku chyba). Faktycznie, to jednak tych jego postów poważnie
    nie ma co brać pod uwagę. Raczej jakieś wykroczenie w postaci zakłócenia
    porządku publicznego - coś jak pijaczek wykrzykujący bzdury. Szkoda, ze sąd
    nie może po prostu gościowi zakazać dostępu do sieci. W Stanach pewnie by
    taki wyrok był możliwy. niech sobie ma te swoje poglądy, ale jak nie umie
    ich wyrażać w formie powszechnie uznanej, to trzeba jakoś przed jego
    działalnością normalnych ludzi zabezpieczyć.

    Zignorował bym faceta, ale zaczął się koło północy robić uciążliwy. Głownie
    tym zmienianiem IP i kont. Trudno go utrzymać w KF-ie. Bo tak, top usnet
    znał już większych filozofów "inaczej" i jakoś to przetrzymał.