    From: "Pawel " <p...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zawarcie umowy na odległość
    Date: Wed, 5 Dec 2007 09:38:34 +0000 (UTC)

    Witam,

    > Wykupiłem domenę i serwer poprzez internet. Czytałem że w przypadku zawarcia
    > umowy na odległość (os. fizyczna - firma) są 2 warianty odstąpienia od
    > umowy. 1 - 10 dni jeśli sprzedawca zaznaczył to przy sprzedaży, lub 3
    > miesiące jeśli tego nie zaznaczył. Czy w związku z tym, że brak jest w
    > regulaminie zapisu o możliwości odstąpienia od umowy - mam taką możliwość w
    > przypadku usługi niematerialnej w okresie 3 miesięcy?

    Wydaje mi sie, ze w przypadku domeny zachodza nastepujace przeslanki z art. 10
    pkt. 3 przytaczanej Ustawy o ochronie niektorych praw konsumentow:

    "3. Jeżeli strony nie umówiły się inaczej, prawo odstąpienia od umowy zawartej
    na odległość nie przysługuje konsumentowi w wypadkach:
    [...]
    4) świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym
    przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą,
    5) świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub
    których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu,"

    W przypadku domeny:

    a) wlasciwosc zamowienia jest indywidualna, okreslona przez konsumenta (nazwa
    domenowa, najczesciej przydatna glownie konsumentowi

    b) do tego domena jest swiadczeniem, ktora ze wzgledu na swoj charakter nie
    moze byc zwrocona (systemy domenowe nie przewiduja takiej mozliwosci).

    (powyzsze dotyczy tylko domeny, nie serwera)

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel