  • Data: 2002-05-28 09:53:20
    Temat: Re: Zatrzymanie prawa jazdy
    Od: "Wiktor" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Art 41.konstytucji (o nietykalności i wolności osobistej).
    > co do kodeksu miało być kodeks postępowania karnego i k.post. w sprawach o
    > wykroczenia. moja pomyłka.
    > Ale dalej nic nie wiem o zabezpieczeniu wykonania ew.orzeczonego
    śr.karnego.
    > ?????
    > pzdr

    Ok. Art 41 ust. 1 Konstytucji mówi "Każdemu zapewnia się nietykalność
    osobistą i wolność osobistą."

    Ale jest i drugie zdanie: "Pozbawienie lub ograniczenie wolności może
    nastąpić tylko na zasadach i w trybie określonych w ustawie."

    Więc sięgamy do ustawy jaką jest prawo o ruchu drogowym i art 129 ust. 2 pkt
    6 policjant, w związku z wykonywaniem czynności określonych w ust. 1, jest
    uprawniony do zatrzymania, w przypadkach przewidzianych w ustawie,
    dokumentów stwierdzających uprawnienie do kierowania pojazdem lub jego
    używania,

    aktem wykonawczym jest rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i
    Administracji Dz.U.99.53.563 w sprawie kontroli ruchu drogowego.

    Czyli wszystko się zgadza a Konstytucja nie została naruszona.

    Pozdrawiam

    W.