  • 11. Data: 2004-10-09 22:46:50
    Temat: Re: Zatrzymanie osoby z dzieckiem
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PZ" <p...@m...com> napisał w wiadomości
    news:9f5m32-fab.ln1@minskmaz.com...

    > Czy zabronione to nie wiem, ale bardzo to ich piekli (wiem z
    doswiadczenia).
    > Sa tak w@!@#ieni, ze trudno im wytlumaczyc, ze W TYM aparacie nie ma filmu
    > zdjecie zostalo juz skasowane:D

    Przejrzyj grupę pl.misc.kolej, a dowiesz się, że nie jest zabronione
    (publikowali tam link do pisma od zarządu PKP w tej sprawie).

  • 12. Data: 2004-10-10 07:01:43
    Od: Lisek <a...@t...pl>

    2004-10-10 00:46, Robert Tomasik napisał:

    > Przejrzyj grupę pl.misc.kolej, a dowiesz się, że nie jest zabronione
    > (publikowali tam link do pisma od zarządu PKP w tej sprawie).

    Dotyczy to SOK czy także Policji, Straży Miejskiej i Służby Celnej?

    --
    Lisek aka Vulpes Villis
    # Not all pain is gain. #

  • 13. Data: 2004-10-10 09:54:10
    Od: "Kuleczka" <a...@i...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@n...op.pl> napisał w wiadomości
    > chodzę na fotograficzne spacery z rocznym dzieckiem. Jak wygladałoby
    > moje zatrzymanie? Co z maluszkiem?

    Trafi do policyjnej izby dziecka.

    --

    Witam:)

    Kilka słów wyjasnienia: za osobę małoletnia przebywajacą pod opieką osoby
    zatrzymanej odpowiada Policja i jej obowiązkiem jest zapewnić maluchowi
    opiekę. W pierwszej kolejności poszukuje się osoby która prawnie jest
    zobowiazana do opieki (w twoim przypadku prawdopodobnie matka dziecka) i ta
    osoba za pokwitowaniem (to nie żart) zabiera malucha. Jesli nie mozna
    ściągnąć opiekuna (np.przebywa teraz za granicą) lub w ogóle go nie ma
    (np.jestes samotnym ojcem) dziecko przekazuje się osobie pełnoletniej
    wskazanej przez zatrzymanego poprzez jego oświadczenie (typu: wyrazam zgodę
    na przejecie opieki nad moim synem przez....itd) i oswiadczenie osoby
    zabierajacej malucha ( zobowiazuje sie do opieki nad itd...). Dopiero gdy
    wszystkie powyzsze możliwości nie maja szans realizacji, umieszcza sie
    dziecko zaleznie od wieku: do 3 lat - dom małego dziecka, powyzej 3 lat
    państwowe pogotowie opiekuncze (absolutnie nie Policyjna Izba Dziecka która
    jest odpowiednikiem aresztu i umieszczenie tam dziecka musi byc poprzedzone
    jego zatrzymaniem a do tego musi byc podstawa prawna!). O umieszczeniu
    dziecka w w/w instytucjach niezwłocznie powiadamia sie Sąd Rodzinny i
    Nieletnich który musi wydac tkzw.postanowienie zabezpieczajace tzn,albo
    postanowic o pobycie dziecka w placówce albo wskazać osobę która ma dziecko
    z placówki odebrac.

    pzdr AA

    ps. a tak na marginesie zatrzymanie osoby która w chwili zatrzymania ma pod
    opieką małoletniego to wcale nie jest takie rzadkie. Cyrk to jest dopiero
    jak zatrzymany ma ze soba np. psa czy kota któremu trzeba zapewnic opiekę a
    w okolicy nie ma zadnego schroniska!

  • 14. Data: 2004-10-10 18:51:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Lisek" <a...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Dotyczy to SOK czy także Policji, Straży Miejskiej i Służby Celnej?

    W odniesieniu do fotografowania, to każdego - nawet przypadkowego
    przechodnia. Fotografowanie urządzeń kolejowych, o ile fotografujący nie
    wchodzi na teren, po którym poruszanie jest zabronione nie jest zakazane.
    Tak przynajmniej napisała oficjalnie Dyrekcja Generalna PKP. Ktoś na tamtej
    grupie dawał link do tego pisma - poszukaj. I dotyczy to wszystkich bez
    wyjątku. Gdybyś popełniał przestępstwo, czy też wykroczenie, to prawo
    zatrzymania Cię lub ujęcia miałby każdy - nawet przypadkowy przechodzień. Z
    tym, że poza Policją, UOP-em i tego typu organami pozostali mieli by
    obowiązek niezwłocznie oddać Cię w ręce Policji. I tyle.

    Jeśli wejdziesz na teren, gdzie przebywanie jest zakazane, to również nie
    można Cię ukarać za robienie fotografii, a jedynie za naruszenie przepisów
    porządkowych na kolei, co jest wykroczeniem. Powyższe odnosi się również do
    każdego innego obiektu, o ile załóżmy nie oznaczono go odpowiednim
    emblematem. Przy czym kiedyś było określające jak ma ów emblemat wyglądać
    (tablica z aparatem w czerwonej obwódce), ale z chwilą wejścia ustawy o
    ochronie informacji niejawnej owo rozporządzenie zostało uchylone. Nie
    pamiętam jego tytułu, ale było to rozporządzenie wykonawcze do starych ustaw
    i nowa ustawa dawała 6 miesięcy na jego nowelizację.

    Rzecz w tym, że nowa ustawa słowem nie wspomina o możliwości ustanowienia
    takiego zakazu. W ustawie tej położono nacisk na ograniczenie dostępu osób
    niepowołanych do miejsc, gdzie znajduje się owa tajemnica, nie zaś na w
    zasadzie w praktyce obecnie trudnym do wyegzekwowania zakazie
    fotografowania, szkicowania, nagrywania video itp.

  • 15. Data: 2004-10-10 18:52:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kuleczka" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Trafi do policyjnej izby dziecka.

    Proszę, sprawdź ile ich mamy w Polsce i zastanów się, na ile jest to możliwe
    w praktyce w Koziej Wólce na przykład.

  • 16. Data: 2004-10-10 20:10:49
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Proszę, sprawdź ile ich mamy w Polsce i zastanów się, na ile jest to możliwe
    > w praktyce w Koziej Wólce na przykład.

    Nie chce mi sie ani zastanawiac, ani sprawdzac. Zasugerujesz cos ?

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 17. Data: 2004-10-10 22:29:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Nie chce mi sie ani zastanawiac, ani sprawdzac. Zasugerujesz cos ?

    Kilkanaście? W miastach wojewódzkich i to chyba nie wszystkich. W
    pozostałych działają PPO, ale one nie zawsze mają możliwość przyjęcia i
    czynią to grzecznościowo.

  • 18. Data: 2004-10-11 02:57:28
    Od: "Marcin Wasilewski" <r...@o...pl>

    > Użytkownik "Lisek" <a...@t...pl> napisał w wiadomości

    > wyjątku. Gdybyś popełniał przestępstwo, czy też wykroczenie, to prawo
    > zatrzymania Cię lub ujęcia miałby każdy - nawet przypadkowy przechodzień.

    Popełnienie wykroczenia (przez kogoś) nie daje Ci prawa do zatrzymania
    kogokolwiek. Co innego popełnienie przestępstwa.

  • 19. Data: 2004-10-11 07:51:55
    Temat: [OT] Zatrzymanie osoby z dzieckiem
    Od: Lisek <a...@t...pl>

    2004-10-11 04:57, Marcin Wasilewski napisał:

    > Popełnienie wykroczenia (przez kogoś) nie daje Ci prawa do zatrzymania
    > kogokolwiek. Co innego popełnienie przestępstwa.

    A szkoda, bo czasem z chęcią ująbym kierowcę prakującego na chodniku w
    sposób uniemożliwiający przejechanie wózkiem (z jednej strony auto,
    30-40 cm luzu, z drugiej strony mur), albo dotarcie na przejście dla
    pieszych (przejście pośrodku pasa parkingowego) :P
    Pozostaje powiadamiać Policję/Straż Miejską, ale oni przecież to mają
    w... poważaniu.

    --
    Lisek aka Vulpes Villis
    # On a clear disk you can seek forever.

  • 20. Data: 2004-10-11 12:53:31
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Marcin Wasilewski wrote:
    > Popełnienie wykroczenia (przez kogoś) nie daje Ci prawa do zatrzymania
    > kogokolwiek.

    daje
    art.243 kpk w zw. z art.45§2 kpw

    > Co innego popełnienie przestępstwa.