  • 1. Data: 2006-05-09 11:58:42
    Temat: Zatrzymanie na granicy hindusów, a prawo Schengenu
    Od: "Yusek" <y...@w...pl>

    Sytuacja wydarzyła się dzisiaj. Dwóch hindusów przekraczało granicę
    rosyjsko-polską na przejściu Mamonowo-Gronowo w przyczepie kempingowej.
    Podobno byli ukryci. OK, załóżmy, że byli ukryci. Mają wizę niemiecką, a ich
    miejscem docelowym są właśnie Niemcy. Zostali zatrzymani w celu wydalenia
    ich z terytorium Polski, prawdopodobnie do Indii (nie znam dokładnie
    procedur). Jak to się ma do prawa Schengenu? Czy Polska nie powinna im
    umożliwić przejazdu w jakikolwiek sposób do granicy niemieckiej? Podobno
    grozi im za to rok więzienia w zawieszeniu na trzy lata. Proszę o szybką
    odpowiedź, dziś wieczorem najpóźniej można im pomóc.

    To nie jest prowokacja. Mój ojciec był na granicy tłumaczyć rozmowę celników
    z nimi, stąd to pytanie.

    pozdrawiam i proszę o odpowiedź,
    Yusek

  • 2. Data: 2006-05-09 14:26:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Yusek wrote:

    > ich z terytorium Polski, prawdopodobnie do Indii (nie znam dokładnie
    > procedur). Jak to się ma do prawa Schengenu? Czy Polska nie powinna im
    > umożliwić przejazdu w jakikolwiek sposób do granicy niemieckiej? Podobno

    Polska nie należy jeszcze do "Strefy Schengen" - o ile pamiętam dopiero
    od przyszłego roku mamy wejść...

  • 3. Data: 2006-05-09 15:23:14
    Od: "fotomania.pl" <lensring@NO_SPAM_lensring.pl>

    Użytkownik "Yusek" <y...@w...pl> napisał w wiadomości

    ? Czy Polska nie powinna im
    > umożliwić przejazdu w jakikolwiek sposób do granicy niemieckiej?

    Polska nie ma podpisanej zadnej umowy "stowarzyszeniowej" nazywanej Schengen
    :)

    Szwajcaria ma umowe stowarzyszeniowa z ta strefa i w przypadku obywatelki
    niemieckich jest ona honorowana ( w przypadku polakow , jestesmy dalej Kunta
    Kinte )

    W tym przypadku obywatele Indii zostana deportowani .

  • 4. Data: 2006-05-09 17:00:11
    Od: "Yusek" <y...@w...pl>

    dzieki

  • 5. Data: 2006-05-09 19:44:35
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

> [...]
    > grozi im za to rok więzienia w zawieszeniu na trzy lata. Proszę o szybką
    > odpowiedź, dziś wieczorem najpóźniej można im pomóc.

    A dlaczego chcesz pomagac przestepcy ? Czemu ratowac im skore ? Chyba jakies
    konsekwencje musza byc, no nie ?Zostana deportowani do Rosji skad
    nielegalnie przyjechali. Jak dostana kare w zawiasach to tez sie im nic nie
    stanie - predzej uplynie okres zawiasow + 6 mcy i kara sie zatrze, niz z
    komputrow SG zniknie zapis o zakazie wjazdu do RP.
    Koniec koncem nic im powaznego sie nie stanie, poza tym ze w tym podejsciu
    nie zobacza Ziemi Obiecanej.

    Cezar

  • 6. Data: 2006-05-09 20:16:09
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@g...pl>

    Dnia Tue, 9 May 2006 13:58:42 +0200, Yusek napisał(a):

    > Podobno byli ukryci. OK, załóżmy, że byli ukryci. Mają wizę niemiecką, a ich
    > miejscem docelowym są właśnie Niemcy.

    Po co więc się ukrywali ?
    Gdyby nie byli ukryci, to z tego co się orientuję wiza jednego z krajów ze
    strefy Schengen uprawnia do przejazdu tranzytowego przez PL, aczkolwiek
    prawo jest takie, że strażnik graniczny może odmówić prawa wjazdu każdemu
    cudzoziemcowi w zasadzie bez podania przyczyny

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://grupy.3mam.net http://warszawa.grupy.waw.pl

  • 7. Data: 2006-05-10 15:26:22
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:10i6lgz3ecpkc.1wowbblf11ad2$.dlg@40tude.net...

    > strefy Schengen uprawnia do przejazdu tranzytowego przez PL, aczkolwiek
    > prawo jest takie, że strażnik graniczny może odmówić prawa wjazdu każdemu
    > cudzoziemcowi w zasadzie bez podania przyczyny

    Pytanie zaczepne, obywatelowi innego państwa EU też? ;) Bo słyszałem, że
    państwo członkowskie EU, może odmówić wjazdu obywatelowi z innego państwa
    UE, tylko w przypadku uzasadnionego podejrzenia, że może on spowodować
    zakłócenie porządku publicznego. Np. w przypadku "kibiców" to się stosuje
    czasami.

    BTW. co się stało po wejściu do EU, z karami nałożonymi na obywateli
    Polskich przed wejściem do EU? Chodzi mi o słynne "miśki", jak też różnego
    typu niezapłacone kary za przemyt papierosów itp.

  • 8. Data: 2006-05-10 16:59:45
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@g...pl>

    Dnia Wed, 10 May 2006 17:26:22 +0200, Marcin Wasilewski napisał(a):

    > BTW. co się stało po wejściu do EU, z karami nałożonymi na obywateli
    > Polskich przed wejściem do EU? Chodzi mi o słynne "miśki", jak też różnego
    > typu niezapłacone kary za przemyt papierosów itp.

    "miśki" zostały anulowane, takie postanowienie zawarto w traktacie
    akcesyjnym UE, a co z karami niezapłaconymi to nie wiem.