  • Data: 2008-01-25 21:01:58
    Temat: Re: Zaświadczenie o niekaralności - dziwna sprawa
    Od: "Krzysztof Kraśniewski" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Z ręki do ręki, to się lewiznę daje, a nie takie rzeczy załatwia.

    Wiem, ale to było ze 4-5 lat temu. Nie myślałem o tym w ten sposób, poza tym nie
    dokonałem zwrotu gotówki, tylko było to inne rozliczenie.

    > Równie dobrze Sąd mógłby Ci odwiesić karę z powodu nie naprawienia szkody.

    Ale to w okresie próby, teraz to nie ma znaczenia (choć patrząc wstecz - owszem,
    ma).

    > Teraz masz dwa wyjścia, albo stanąć na rzęsach i odszukać tą firmę, lub jej
    > następcę prawnego.
    > Albo napisać do sądu pismo, w którym wyjaśnisz jak się sprawy mają, a jak
    > się do tego przychyli sąd to już inna sprawa, lub wpłacić tą kwotę do
    > depozytu sądowego, co będzie potraktowane jako spełnienie świadczenia.

    No tak, ale po co, jeśli samo naprawienie szkody nie ma nic do zatarcia
    skazania. Tak w każdym razie rozumiem te paragrady, które ktoś podał wyżej.

    > Zazwyczaj sąd wysyła zapytanie do poszkodowanego, czy szkoda została
    > naprawiona. Jeśli firma padła, albo dałeś te pieniądze w taki sposób, że nie
    > zostały zaksięgowane, to zapewne albo sąd nie otrzymał odpowiedzi, albo
    > otrzymał odpowiedź przeczącą.

    Kiedy rozmawiałem z kuratorem kilka lat temu stwierdził, że wysyłał kilka razy
    zapytanie i firma nie odpowiedziała w żaden sposób.

    >Jednakże proponuję poczekać co Ci z tego
    > rejestru na zaświadczeniu napiszą. Bo procedura jest taka, że jak już tam
    > raz trafisz, to zawsze weryfikacja przechodzi przez Warszawę, nawet jeśli
    > skazanie uległo zatarciu.

    Dzięki za pomoc, uspokoiłeś mnie w takim razie. Wydawało mi się, że jeśli
    wykreślono, to wykreślono :) a tu się okazuje, że wpis zostawiono, tylko zapewne
    z adnotacją "usunięte" czy coś takiego.
    We wtorek ma przyjść ponoć odpowiedź z Warszawy, mam nadzieje, że będzie na niej
    "nie figuruje". Oby...