  • Data: 2014-04-08 08:42:16
    Temat: Re: Zastawiony wjazd do garażu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 8 Apr 2014, BartekK wrote:

    > Przy czym należy pamiętać, że nie wszystko, co przypomina znak i zawiera
    > jakąś treść - jest znakiem. Nie da się stosować do "znaków" o których treści
    > i znaczeniu kierowca nie może mieć 100% pewności, skoro nie ma takiego znaku
    > w adekwatnych przepisach i wzorach znaków.
    > Już nie mówiąc o rozmiarach i sposobie umieszczenia znaku,

    A, nie bez powodu pisałem o znakach "drogowych" :)
    I rzeczywiście jest problem - chyba na .samochody niedawno pytałem,
    czy da się zgodnie z przepisami zakwalifikować do roli znaku
    drogowego znak zakazu postoju i zatrzymywania się, postawiony
    w poprzek drogi przed bramą, z tabliczką "nie zastawiać".

    > Tak swoją drogą, to jestem ciekaw - czy któraś nowelizacja jednak prowadziła
    > takie kwiatki jak B1c http://albumpolski.pl/img/nowosci/Znak_B-1c_znaki10.
    png

    Hm...

    > który to nawet jest oferowany przez firmy produkujące znaki drogowe albo
    > C13+C16 w jednym (czyli ciąg pieszo-rowerowy,

    Paragraf 40 rozporządzenia: "umieszczone na jednej tarczy symbole znaków
    C-13 i C-16".
    Dyskusja nad tym że DDRiP to inny twór niż DDR to inna sprawa niż sam
    znak :)

    > albo "P" z dopiskiem "wyłącznie przodem do budynku",

    To jest jeden przypadek, a to:

    > lub "tylko dla klientów" (każdy jest klientem, jakimś czegoś) itp

    ...zupełnie inny.
    Wyjaśnienie inności jest proste: jeśli tabliczka nie jest znakiem
    drogowym, można jej nie honorować.
    W tym drugim przypadku nikt nie zmusza do uznawania tabliczki
    "nie dotyczy klientów" :D

    pzdr, Gotfryd