  • 1. Data: 2003-01-23 11:26:45
    Temat: Odp: Zastaw na nieruchomości
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Gomall <g...@c...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b0ogsr$j8u$...@n...tpi.pl...
    > Małżeństwo X posiada samochód który jest wspólnotą majątkową.
    > zastawić ów samochód bez zgody męża ?

    w myśl art.41k.r.o ,jezeli zobowiązanie nie dotyczy odrębnego majątku
    jednego małżonka i nie powstało przed powstaniem wspólności
    ustawowej,wierzyciel ,którego dłużnikiem jest tylko jeden z małżonków,może
    żądać zaspokojenia z majątku wspólnego ...

    Sandra

  • 2. Data: 2003-01-23 11:42:13
    Temat: Zastaw na nieruchomości
    Od: "Gomall" <g...@c...pl>

    Małżeństwo X posiada samochód który jest wspólnotą majątkową. Żona jest
    właścicielką zadłużonej firmy, a w dowodzie rejestracyjnym owego samochodu
    widnieje tylko mąż. Instytucja w której zadłużona jest firma małżonki
    zażądała zabezpieczenia w postaci nieruchomości, w tym przypadku jest to
    samochód (aby rozłożyć zadłużenie na raty) którego (zgodnie z umową kupna
    sprzedaży i dowodu rejestracyjnego) właścicielem jest mąż. Czy małżonka może
    zastawić ów samochód bez zgody męża ?

    --
    *** Gomall ***
    Opel OMEGA B Caravan

  • 3. Data: 2003-01-23 11:48:39
    Temat: Re: Zastaw na nieruchomości
    Od: "kapitan NEMO" <b...@w...pl>

    > zażądała zabezpieczenia w postaci nieruchomości, w tym przypadku jest to
    > samochód

    nie jestem specjalistą, ale jak na mój gust samochód nie jest nieruchomością
    (nawet jak stoi :-)
    Natomiast co do zabezpieczenia, z tego co się orientuję, jeśli żona narobiła
    długów już podczas trwania małżeństwa i nie mają rozdzielności majątkowej -
    to ten, który pożyczył jej pieniądze może je odzyskać z majątku wspólnego
    małżonków

    pozdr.
    nemo

  • 4. Data: 2003-01-23 11:53:05
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 5. Data: 2003-01-23 12:11:15
    Od: "kapitan NEMO" <b...@w...pl>

    > a próbowałeś kiedyś poruszyć zepsutą warszawę?

    Warszawke - nie. Natomiast syrenke - a jakże:)
    Tyle, że mnie łatwiej. Jestem mechanikiem pokładowym - to mam krzepę w
    łapach:-)
    pozdr.:)
    nemo

  • 6. Data: 2003-01-23 12:31:10
    Od: "Grzegorz Waliszkiewicz" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gomall" <g...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > samochód (aby rozłożyć zadłużenie na raty) którego (zgodnie z umową kupna
    > sprzedaży i dowodu rejestracyjnego) właścicielem jest mąż. Czy małżonka

    Wszystko zależy od tego czy samochód został nabyty:
    1) w czasie przed zawarciem małżeństwa,
    2) czy małżonkowie mają zawartą klauzulę o rozdzielności majątkowej,
    Jeśli któryś z tych pkt. jest spełniony to małżonka nie może ustanowić
    zastawu na samochodzie męża
    Może to zrobić wówczas tylko w formie umowy.
    W przypadku gdy samochód nie spełnia powyższych pkt. to znaczy jest
    składnikiem ich majątku to wierzyciel może dochodzić swoich roszczeń
    ustanawiając zastaw na samochodzie (post SANDRY).
    Jednakże gdy małżonka chce dobrowolnie ustanowić zastaw na samochodzie to
    wchodziwy w kwestię wspólnego zarządu nad całym majątkiem, gdyż samochód
    jest wówczas składnikiem całei ich majątku. Musi być w tym przypdaku
    wyrażona zgoda obydwu małżonków, gdyż ustanowienie zastawu na samochodzie
    przekracza wówczas tzw. zakres zwykłeo zarządu.

    Grzegorz

  • 7. Data: 2003-01-23 12:43:24
    Od: "Igunia" <i...@w...pl>

    > Instytucja w której zadłużona jest firma małżonki
    > zażądała zabezpieczenia w postaci nieruchomości, w tym przypadku jest to
> [...]
    hyhyhy od kiedy to samochód jest nieruchomością? ;)

    Igunia

  • 8. Data: 2003-01-23 12:52:41
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : hyhyhy od kiedy to samochód jest nieruchomością? ;)

    od kiedy wyprodukowana pierwszą Warszawę, przecież mówiliśmy o tym przed
    chwilą :)

  • 9. Data: 2003-01-23 13:22:41
    Od: "Igunia" <i...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Surowiec" <s...@d...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    W takim razie to ja znam jeszcze inne nieruchomosci. Powiedzmy taka moja
    wersalka - pcham pcham ale i tak zawsze przegram z przyciąganiem ziemskim ;)
    Tak po prawdzie to biorąc pod uwagę moja znikomą siłę fizyczną świat wokół
    mnie składa sie głównie z nieruchomości ;)))

    Pozdro

    Igunia

  • 10. Data: 2003-01-23 13:39:10
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : W takim razie to ja znam jeszcze inne nieruchomosci. Powiedzmy taka moja
    : wersalka - pcham pcham ale i tak zawsze przegram z przyciąganiem ziemskim
    ;)
    : Tak po prawdzie to biorąc pod uwagę moja znikomą siłę fizyczną świat wokół
    : mnie składa sie głównie z nieruchomości ;)))

    a widzisz, wersalka może być częścią składowa nieruchomości,
    to i samochód może byc :-)

    (nie mówcie nikomu, że ja to powiedziałem, bo mi mgr zabiorą :) )