    From: "mSet" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zaskarżenie decyzji sądu - gdzie?
    Date: Wed, 28 May 2003 22:54:45 +0200

    "careloss." napisał(a) tekścik:

    > Hejka Ludzie! Pytanko mam teraz takowe:
    >
    > Gdzie można zaskarżyć decyzję Sądu Rejonowego
    > w sprawie o alimenty? Czy do Sądu Okręgowego
    > czy też gdzie indziej jeszcze?

    No oczywiście, że do Sądu Okręgowego.

> [...]
    > Powód zażądał zwrotu zapłaconych alimentów
    > od lipca ubiegłego roku. Kiedy pozwana stwierdziła,
    > że nie zgadza się na takie coś, sędzia zaproponował
    > "ugodę" polegającą na tym, że powód będzie płacił
    > alimenty jeszcze tylko do czerwca br. (pozwana kończy
    > studia we wrześniu br.). Pozwana, nie chcąc ryzykować
    > całkowitej utraty alimentów i wyroku nakazującego
    > zwrot już zapłaconych, zgodziła się na takie warunki.
    >
    > Co byście w takiej sytuacji poradzili pozwanej..?
    >
    > --
    > Carloseck chciałby jej doradzić, ale nie wie jak.. :-(

    Skargę na sędziego można złożyć u prezesa sądu tylko w zasadzie nie
    bardzo wiadomo co niby sędzia źle zrobił. Te jak to nazwałeś
    "oskarżycielskie pytania" są jak najbardziej na miejscu i dziwnym by
    było gdyby sędzia ich nie zadał. Przecież studia trwają, można
    teoretycznie przyjąć, 5 lat no i ojciec przez te 5 lat będzie płacił
    alimenty. Co jednak ma zrobić gdyby jego córka studiowała 10 lat bo
    zamiast się uczyć to by tylko balowała w akademiku? Też ma płacić?
    Ustalenie długości studiów i ewentualnych powodów dla których pozwana
    nie może ich skończyć w terminie są chyba najistotniejsze dla ustalenie
    czy w ogóle powinna dostawać alimenty i zapewniam, że w tym przypadku
    sędzia dobrze zrobił pytając o to pozwaną.

    --
    mSet