  • 1. Data: 2010-09-04 21:49:00
    Temat: Zasiłek pogrzebowy zostanie obniżony z ponad 6 tys. do 4 tys. zł.
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/447698,rzad_p
    rzyjal_budzet_na_2011_r_zasilek_pogrzebowy_obciety_d
    o_4_tys_zl.html

    Tusk szuka oszczędności, ale dla rodzin poległych w katastrofie był
    bardzo, aż za bardzo szczodry. Na wszystkie pomniki, obchody,
    opłaty/wypłaty dla księży, pogrzeby, odszkodowania poszła przecież kupa
    szmalu. Teraz trzeba z biednych emerytów zedrzeć, czyli iść po trupach.
    Ostatnio gdzieś czytałam, że to co ksiądz weźmie za odprawienie pogrzebu
    to idzie do jego kieszeni, to jest jego biznes.

    --
    animka

  • 2. Data: 2010-09-04 23:26:38
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    On 2010-09-04 23:49, animka wrote:
    [...]
    > Ostatnio gdzieś czytałam, że to co ksiądz weźmie za odprawienie pogrzebu
    > to idzie do jego kieszeni, to jest jego biznes.

    Tego nie trzeba "wyczytac" - tego mozna sie dowiedziec wprost w kazdej
    parafii. I tak jest z kazda msza odprawiana "w intencji...".
    A co sie dalej dzieje z tymi pieniedzmi - to juz zalezy od konkretnego
    czlowieka (bo "xionc tez czlowiek") - jeden przepije, drugi wyda na
    panienki, trzeci kupi sobie nowa bryke, ... Na szczescie zdecydowana
    wiekszosc z nich przeznacza spora czesc swoich dochodow na potrzeby parafii.

    Pozdro

    Maseł

  • 3. Data: 2010-09-04 23:48:09
    Od: rAzor <n...@a...kas.indziej.com>

    Darz bór! Użytkownik... he he - animka raczył napisać:
> [...]
    > Ostatnio gdzieś czytałam, że to co ksiądz weźmie za odprawienie pogrzebu
    > to idzie do jego kieszeni, to jest jego biznes.

    A dokładniej? Sugerujesz, ze ksiądz bierze 4-6 klocków? ........ Pisz
    jaśniej, albo nie chlej jak piszesz.
    --
    "..because *this time* is all you have..."

  • 4. Data: 2010-09-05 06:25:25
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    animka pisze:
    > Teraz trzeba z biednych emerytów zedrzeć, czyli iść po trupach.

    nikt nie zedrze nic z biednych emerytów. Czy naprawdę myślisz, że gdyby
    rząd podniósł zasiłek pogrzebowy do 10 tyś, to emeryt zarobiłby 4 tyś?

    andy_nek

  • 5. Data: 2010-09-05 08:51:21
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    >Teraz trzeba z biednych emerytów zedrzeć, czyli iść po trupach.
    >Ostatnio gdzieś czytałam, że to co ksiądz weźmie za odprawienie pogrzebu to
    >idzie do jego kieszeni, to jest jego biznes.

    Dziwnym trafem jak w gminie sa przetargi na pochowanie samotnej, zmarlej
    osoby to zakladom pogrzebowytm oplaca sie to zrobic za 1,5 tys zl. Wiec jak
    od "normalnego" czlowieka biora ponad 6 tys to pomimo tego, ze pogrzeb jest
    zazwyczaj bardziej wystawny to sadze, ze zysk siega i tak okolo 2-3 tysiecy.
    Malo?

    Dysiek

  • 6. Data: 2010-09-05 08:52:10
    Od: "Arturro" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej Kłos" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > nikt nie zedrze nic z biednych emerytów. Czy naprawdę myślisz, że gdyby
    > rząd podniósł zasiłek pogrzebowy do 10 tyś, to emeryt zarobiłby 4 tyś?

    Zarobił??????
    Czy ty masz naście lat, bo jak masz więcej to zbyt głupi jesteś by zrozumieć słowo
    "godność" oraz masz problemy z liczeniem!!!
    Wyliczyłeś, że koszty pogrzebu to 6tys? hahahaha
    Śmiech przez łzy dla większości rodzin mających pochować bliską osobę.

  • 7. Data: 2010-09-05 09:03:48
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Arturro" <a...@o...pl> napisał

> [...]
    Wyliczyłeś, że koszty pogrzebu to 6tys? hahahaha
    Śmiech przez łzy dla większości rodzin mających pochować bliską osobę.

    ===
    Po pierwsze to jest zasiłek, czyli pomoc, dofinansowanie a nie
    refundacja pełnych kosztów. Pochówek to w pierwszej kolejności
    obowiązek rodziny zmarłego, również pod względem finansowym. Państwo
    może trochę pomóc, na tyle na ile je stać. Obecnie stać je na mniej.
    Po drugie nie wiem co wliczasz w koszt pochówku, czy również stypę i
    pomnik?

  • 8. Data: 2010-09-05 09:06:25
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał

    > Teraz trzeba z biednych emerytów zedrzeć, czyli iść po trupach.

    Nikt niczego nie zabiera. Państwo nadal będzie *dawać*, tyle że mniej.

    > Ostatnio gdzieś czytałam, że to co ksiądz weźmie za odprawienie
    > pogrzebu to idzie do jego kieszeni, to jest jego biznes.

    A do czyjej ma iść? To jego praca i z czegoś musi sie utrzymać.
    Jak masz z tym problem to możesz urządzić pogrzeb bez księdza,
    obowiązku nie ma.

  • 9. Data: 2010-09-05 09:07:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-05 11:03, Alek pisze:

> [...]
    > rodziny zmarłego, również pod względem finansowym. Państwo może trochę
    > pomóc, na tyle na ile je stać. Obecnie stać je na mniej.

    To nie jest żaden zasiłek, tylko wypłata z ubezpieczenia, na które
    płaci się pod przymusem w ciągu życia. Państwo żadnej łaski nie robi.
    Jak państwa nie stać, to niech i składek nie pobiera.

    > Po drugie nie wiem co wliczasz w koszt pochówku, czy również stypę i
    > pomnik?

    Jasne, za całe życie płacenia ZUSu każdemu przysługuje tylko
    zakopanie w dziurze.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2010-09-05 09:14:10
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > To nie jest żaden zasiłek, tylko wypłata z ubezpieczenia, na które
    > płaci się pod przymusem w ciągu życia. Państwo żadnej łaski nie
    > robi. Jak państwa nie stać, to niech i składek nie pobiera.

    Słowo ubezpieczenie wypadałoby pisać w cudzysłowie.
    A skoro jest przymusowe to i warunki (składka, świadczenie)
    są narzucone. Nie inaczej jest z innymi "ubezpieczeniami"
    w wykonaniu ZUSu. Co zrobić, takie są koszty socjalizmu.

    > Jasne, za całe życie płacenia ZUSu każdemu przysługuje tylko
    > zakopanie w dziurze.

    Temu co płacimy ZUSowi bliżej do podatków niż do składek
    ubezpieczeniowych. A z podatkami tak już jest, że płacić musisz a w
    zamian niekoniecznie coś ci się należy.