eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZasiłek pogrzebowy zostanie obniżony z ponad 6 tys. do 4 tys. zł. › Re: Zasiłek pogrzebowy zostanie obniżony z ponad 6 tys. do 4 tys. zł.
  • Data: 2010-09-05 12:42:31
    Temat: Re: Zasiłek pogrzebowy zostanie obniżony z ponad 6 tys. do 4 tys. zł.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:i5vml0$dj1$1@news.onet.pl...

    > To nie jest żaden zasiłek, tylko wypłata z ubezpieczenia, na które
    > płaci się pod przymusem w ciągu życia. Państwo żadnej łaski nie robi. Jak
    > państwa nie stać, to niech i składek nie pobiera.
    >
    > Jasne, za całe życie płacenia ZUSu każdemu przysługuje tylko zakopanie
    > w dziurze.teoretycznie

    W praktyce, to największym problemem w tym wypadku są ło uczciwe praktyki
    firm pogrzebowych. To one żerują na tym, że w chwili śmierci osoby bliskiej
    ludzie nie myślą racjonalnie i zdzierają z rodzin. Za danymi GUS w 2008
    roku w Polsce zmarło 111.880 osób. Pewnie większość ubezpieczona, więc
    jeśli obniżymy zasiłek pogrzebowy zmniejszymy o 2.000 zł, to oszczędzimy
    teoretycznie 223.760.000 zł. Ale tylko pozornie. Przecież firmy pogrzebowe
    płacą podatki. Od takiego przychodu zapłacą 22% VAT i 20 dochodowego (liczę
    na okrągło) bo przecież maja koszty, ale te dalej się rozkąłdają na dochody
    innych podmiotów, czyli odprowadzą 98.454.400. Ostatecznie państwo na tej
    niepolictycznej decyzji zarobi około 125 milionów złotych. Tak więc chyba
    nie o to chodziło jednak, tylko o przytemperowanie firm pogrzebowych.