eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZasiłek pogrzebowy zostanie obniżony z ponad 6 tys. do 4 tys. zł. › Re: Zasiłek pogrzebowy zostanie obniżony z ponad 6 tys. do 4 tys. zł.
  • Data: 2010-09-05 12:48:23
    Temat: Re: Zasiłek pogrzebowy zostanie obniżony z ponad 6 tys. do 4 tys. zł.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-09-05 14:42, Robert Tomasik pisze:
    > wiadomości news:i5vml0$dj1$1@news.onet.pl...

    > W praktyce, to największym problemem w tym wypadku są ło uczciwe
    > praktyki firm pogrzebowych. To one żerują na tym, że w chwili śmierci
    > osoby bliskiej ludzie nie myślą racjonalnie i zdzierają z rodzin. Za
    > danymi GUS w 2008 roku w Polsce zmarło 111.880 osób. Pewnie większość
    > ubezpieczona, więc jeśli obniżymy zasiłek pogrzebowy zmniejszymy o 2.000
    > zł, to oszczędzimy teoretycznie 223.760.000 zł. Ale tylko pozornie.
    > Przecież firmy pogrzebowe płacą podatki. Od takiego przychodu zapłacą
> [...]

    Kilka pogrzebów w rodzinie przeżyłem i do każdego trzeba było
    dopłacać po kilka tysięcy, więc nie wydaje mi się, aby zasiłek
    pogrzebowy był za duży. Przede wszystkim dziwnie wysokie są koszty
    miejsca samego pochówku, ich powiększenie itp. Jeśli ktoś ma już
    uszykowany dół dla siebie, rodzina będzie miała o wiele taniej.

    Wynika to zapewne z niedużej konkurencji wśród cmentarzy i pośrednio
    z rygorystycznych przepisów sanitarnych - dlaczego nie mogę się
    pochować w swoim lesie, gdy takie prawo ma mieszkający tam żubr, albo
    dwie tony moich mrówek?

    --
    Liwiusz